ŠKOLSKI MUZEJI – INTERDISCIPLINARNI PRISTUP (SURADNJA S GIMNAZIJOM IZ KOPRA)

Srednja škola Ambroza Haračića ostvarila je zanimljivu suradnju s Ginnasio Gian Rinaldo Carli Capodistria. Cilj projekta u kojem smo sudjelovali (Erasmus+Cosmos Mobilità interdisciplinare) je povezati školske muzeje iz dvije škole i teme vezane uz muzej obraditi u nastavi. Projekt se provodio od 9. do 13. ožujka 2022.

Iz Koparske škole u projektu su sudjelovale kolegice Loredana Sabaz, prof. fizike i Lavinia Hočevar, prof. geografije, a iz naše škole profesorice Lidija Kosmos i Aldina Burić te nastavnica Milanka Poldan. Razredi obuhvaćeni projektom su 1.G, 2.U, 3.U i 2.NB

Haračićev lučac

Polazeći od mnogih knjiga koje je Haračić napisao o vegetaciji Lošinja te njegovim herbarijskim listovima učenici 1. G razreda dobili su zadatak istražiti staništa lošinjskog luka, endemske biljne vrste koju je profesor Ambroz Haračić  zabilježio kao Allium ampeloprasum var. lussinense.

Prije početka rada trebali su na mobitel skinuti aplikacije za identifikaciju biljaka (Plantnet) te aplikaciju za računanje prijeđenih kilometara (s kartama za hodanje) te na Internetu pronaći ključne pojmove: endemske biljke, stanište, Allium, herbarijska etiketa. U parovima ili grupama prošli su sljedeće šetnice i obišli lokalitete:

  1. od Prika preko Velopina do Bocca False
  2. od Bocca False do uvale Zabojci (Villa Kredo)
  3. od uvale Zabojci (Villa Kredo) do Haračićevog spomenika (uvala Ostrugova)
  4. od Haračićevog spomenika (uvala Ostrugova) do Annunziate
  5. od Annunziate do Borika
  6. od Kadina do Zagazina
  7. od Zagazina do uvale Sv. Martin
  8. Ilovik
  9. Nerezine

Na kraju je razred izračunao broj prijeđenih kilometara (21,81 km), sumirao i usporedio zapažanja te izradio mapu rute istraživanja sa staništima.

Tragom njihovih opažanja krenuli smo  (1.g, 2.u i 3.u s profesoricama Kosmos, Horvat i Poldan) 5. ožujka u branje lučca koje su nakon toga ugostitelji preuzeli da bi ga priredili u različitim jelima.

Profesorica Loredana Sabaz je u 1. G razredu nakon uvodnog predavanje profesorice Kosmos (o Haračićevom istraživanju vegetacije i endemskih biljnih vrsta) prezentirala školski muzej koparske gimnazije s posebnim osvrtom na njihov herbarijski dio i halofite odnosno slanjače.

U ugostiteljskom praktikumu održane su dvije radionice kuharstva  7. i 11. ožujka. Radionice je vodila nastavnica kuharstva Milanka Poldan. Neki od pripremljenih jela bili su: složenac od lučca i piletine, namaz sa slanutkom i lučcem, slana pita od lučca i kravljeg sira, savijača od lučca i druge.

Pogledajte video uradak kojeg su učenici pripremili sa svojim profesoricama Ružicom Dodig, Lidijom Kosmos i Milankom Poldan: 

O tropskim ciklonama

Za razliku od svojih kolega iz gimnazijskih i ugostiteljskih razreda, učenici 2.N razreda su se s profesoricama Laviniom Hočevar i Aldinom Burić bavile tropskim ciklonima. prvi je dan na nastavi prof. Burić gostovala kolegica Hočevar. Na toj su nastavi učenici u obrnutoj učionici uz pomoć svojih mobitela pristupali odabranim web stranicama i upoznali osnovne karakteristike tropskih ciklona. Drugi su dan na nastavi prof. Hočevar na kojoj je gostovala kolegica Burić pristupili tropskim ciklonama kroz razne druge aspekte: od utjecaja reljefa, klime i klimatskih promjena na ciklone do utjecaja ciklona na stanovništvo, ekonomiju, promet,… Pri tome, poveznica za obje škole bili su naši školski muzeji i naši stari instrumenti (barometri, barografi, psihrometri) kojima se mjere meteorološki podaci važni za ovu opasnu prirodnu pojavu. S obzirom da je veći dio radnih materijala bio na engleskom jeziku, možemo slobodno reći da smo u pravom smislu riječi postigli multidisciplinarnost!

Školski muzej, lošinjski muzeji, Lošinj kao muzej….

Nakon školskih aktivnosti u kojima su bila uključena djeca, gošće iz Kopra obišle su s našim nastavnicama Lidijom Kosmos i Aldinom Burić školski muzej te su se upoznale s našim planovima za budućnost. U poslijepodnevnim satima obišle su i lošinjske muzejske prostore: Palaču Fritzi, Muzej Apoksiomena, Kulu u Velom Lošinju, ali i ostale važne punktove lošinjskog područja pa smo došli do zajedničkog zaključka da obilazimo i sam Lošinj poput muzeja na otvorenom: od centra Velog Lošinja do Rovenske uz razgledavanje crkva, vidikovca, vrtova s egzotičnim agavama, magnolijama, kaktusima i samog lučca u njegovom izvornom staništu pa sve do Čikata, spomenika Ambrozu Haračiću i kapele Annunziate.

Posljednji dan boravka kolegica iz Kopra u Malom Lošinju smo analizirale naše aktivnosti i razmijenile ideje i iskustva koja ćemo (unatoč našem višegodišnjem radu u školi) primijeniti u našoj budućoj nastavi, a zacijelo nećemo zaboraviti MULTIDISCIPLINARNOST!

U nastavku pogledajte album s fotografijama i post sa stranice škole u Kopru: Ginnasio Carli – Mobilita’ Mali Lošinj