51. QUALITY FOOD INDUSTRY, SUSTAINABLE FARMING AND AGRITOURISM: AN AMAZING STUDY VISIT, Tropea, Calabria, 24.07. – 28.07.2023.
Edukaciji u sklopu RCK u Tropei, Italija, sudjelovale su profesorice Patricija Tomich i Zvjezadana Horvat.
- dan – Kulturni posjet gradskom središtu Tropee uz pratnju stručnog voditelja Alessandra Gariana
- dan – Brainstorming i team building
– Ključne kompetencije i vještine za 21. stoljeće: interaktivni uvod – izmijenili tako iskustva o novim metodama, neizostavnom ocjenjivanju u suvremenom okruženju, iskustva o ključnim kompetencijama u 21. stoljeću. Suradničko učenje, mješovito učenje i preokrenuta učionica u Europi: značajke, vrijednosti i najbolje prakse
3.dan – Posjet gastro/vinskoj tvrtki i degustacija posjet lokalnom imanju Marchisa na kojem smo se upoznali s proizvodnjom autohtonih sorti vina regije Calabrija. Prezentaciju vina i degustaciju lokalnih delicija vodio je vlasnik Renato, mladi grafički dizajner, koji je napustio Rim i vratio se svojim korijenima. Na imanju svojih predaka nastavlja tradicijsku i ekološku proizvodnju vina.
- dan – radionica neformalnog obrazovanja u zatvorenom i na otvorenom
5.dan – Vođeni laboratorij za promatranje i proučavanje baštine okoliša: pećinski park i muzeji seoske tradicije. Danas smo obilazili okolna, mala mjesta bogate povijesti. Posjetili smo Grote di Zungri, u kojem su živjeli Grci još u 6.stoljeću. Zanimljiv je obilazak nastambi udubljenih u stijene u kojima su živjeli i radili. Tu se nalazi i muzej u kojem je postava koja prikazuje povijest življenja stanovnika Kalabrije. Na svakom koraku se osjeća koliko vjera ima utjecaja na njihov svakodnevni život.
50. STUDIJSKI POSJET SAN SEBASTIANU U ŠPANJOLSKOJ – 28.5.-1.6.2023.
U sklopu studijskog posjeta San Sebastianu posjetili smo Baskijski kulinarski centar, jedan od tri najboljih centara za studij gastronomije u Evropi. Uvodna prezentacija o gastronomskom turizmu u Baskiji dala nam je uvod u podatke Baskije i Primorsko-goranske županije koristeći komparativne metode. Ovisnost Baskije o turizmu je 6%, dok je u Hrvatskoj taj broj malo zabrinjavajući, tj. 19%.
Edukacija u centru bazira se na obrazovanju 360 stupnjeva.
Jedan polaznik mora osim edukacija u kuhanju upoznati i ostale vještine. Mora dobro upoznati vrt i sezonske namirnice (u sklopu centra je i veliki vrt), mora se dobro obrazovati u kemiji i biologiji kako bi razumio razne procese u kuhanju, mora imati poduzetničke vještine, te mora savladati upravljanje restoranom kako bi vodio uspješan posao jednog dana.
Posjetili smo i Odjel za stručne studije Baskijskog kulinarskog centra.
U sklopu centra nalazi se i laboratorij za inovativnu i digitalnu transformaciju gastronomije budućnosti „LAB“
U sklopu prezentacije kuhanja ponuđeni su nam na degustaciju i finalni proizvodi.
U srijedu smo prisustvovali prezentaciji Trendovi u gastronomiji – uvođenje inovacija u nastavni proces.
Rečeno nam je da je nakon početka klimatskih promjena došlo do tri revolucije. Prva revolucija se dogodila na polju dobivanja energije (solarni paneli, vjetrenjače, valovi…).
Druga se dogodila na polju auto industrije (od hibrida do električnih automobila pa sve do najnovijeg pogona na vodik).
Treća revolucija , u koju se i Hrvatska još uvijek može uključiti je revolucija hrane (proizvodnja prema načelima samoodrživosti, nabavljanje hrane iz okolice a ne dovlačenje iste izdaleka i pri tome štetiti okolišu).
Posjetili smo partnersko poduzeće BKC-a i saznali o suradničkom planiranju organizacije praktične nastave između BKC-a i gospodarstvenika (primjer dobre prakse vinarija Ameztoi) .
49. Stručni posjet Vrgorcu-Pršut i vino, 8.-10.6.2023.
48. Stručni posjet Upravljačkog odbora RCK Ugostiteljske škole Opatija u Sofiju, 2.-6.5.2023., Bugarska
Nastavnica Daniela Mužić je od 2. do 6. svibnja 2023. u okviru projekta RCK RECEPT sudjelovala je u stručnom posjetu Upravljačkog odbora RCK Ugostiteljske škole Opatija Sofiji (Bugarska) u kojem su također sudjelovali i predstavnici opatijske škole i partnerskih škola, predstavnici poslodavaca iz Valamara i Katarina Linea, predstavnici StepRi i Obrtničkog učilišta Zagreb te predstavnici Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu iz Opatije.
Svi sudionici bili su smješteni u u hotelu Kitchen 59 u sklopu HRC Culinary Academy u Sofiji koji je ujedno i kampus jer su na prva četiri kata hotela smješteni studenti kuharske akademije, a ostala tri kata su rezervirana za goste hotela. Prvog smo dana sudjelovali u prezentacija škole HRC Culinary Academy, a zatim je organiziran je okrugli stol o „školskom eko sustavu“ i partnerima škole te predstavljanje njihovog karijernog centra i kampusa. Zanimljiv je bio susret s ravnateljicom Yoanom Milevom i chefom instruktorom – Henrijem Donneaux koji su nam objasnili način funkcioniranja škole koja je privatna te se njihovi studenti imaju prilike školovati četiri semestra od kojih dva provedu na stručnoj praksi u poznatim restoranima diljem Europe i SAD-a.
Posjetili smo i Strukovnu turističku školu u Sofiji gdje smo se sastali s ravnateljicom Antoanetom Dzhonevom koja nam je predstavila školu i njihovu organizaciju praktične nastave. U kasnim poslijepodnevnim satima posjetili smo školski restoran Talents gdje nam je predstavljena praktična nastava učenika trećeg semestra HRC Culinary Academy koji vode restoran. Na okruglom stolu sa chefovima instruktorima saznali smo nešto više o inovativnim trendovima u organizaciji i poslovanju restorana.
Drugog smo dana posjetili hotel Zornitza Relais & Châteaux, imanje koje se nalazi 180 km od Sofije i proteže se na više od 300 hektara zemljišta. Voditelj hotela predstavio nam je njihov model suradnje sa strukovnim ugostiteljskim i turističkim školama u Sofiji čiji učenici kod njih obavljaju praktičnu nastavu. Proveo nas je po imanju i hotelu te nas upoznao s njihovom organizacijom rada i vlastitom proizvodnjom namirnica i vina. Pri povratku u Sofiju sastali smo se s izvršnim direktorom start up tvrtke Fox Crop i upoznali koncept tvrtke koja se bavi povezivanjem farmera, restorana i ugostitelja putem inovativne SaaS aplikacije.
Posljednji dan bio je rezerviran za posjet poslodavcima u području hotelijerstva koji surađuju s lokalnim srednjim strukovnim školama. Posjetili smo i razgledali tri hotela – Millennium Hotel, Sense Hotel i Hyatt Regency pri čemu nam je pojašnjen model suradnje sa školama i organizacija praktične nastave.
U slobodno vrijeme razgledali smo centar Sofije i najvažnije kulturno – povijesne znamenitosti glavnog grada Bugarske.
47. Stručni posjet Torinu, 18.-22.4.2023.
Nastavnice naše škole Patricija Tomich, Zvjezdana Horvat, Tanja Cvijanović Stipić, Milanka Poldan i Barbara Šurlina Bilić, koje su dio nastavnog osoblja uključenog u RCK projekt sudjelovale su u stručnom posjetu Torinu, gdje su posjetile neke od najvažnijih centara za strukovno obrazovanje u Italiji u sektoru turizma i ugostiteljstva.
Srijeda je bila rezervirana za posjet školi ENGIM Piemonte ETS i sastanak s ravnateljem škole i odborom za međunarodnu suradnju. Održana je prezentacija o sustavu praktične nastave u HoReCa industriji, a kao primjer je korišten restoran Gerla Palestro. U toj školi osobit naglasak je na komunikacijskim vještinama i edukaciju o istim prošlo je cijelo nastavničko osoblje kroz radionice kako bi to stečeno znanje kasnije mogli primijeniti i u nastavi. Zanimljivost je da škola sama proizvodi svoje craft pivo i da unutar škole postoji kazalište i bar u kojima se odvijaju koncerti kazališne predstave i kino projekcije.
U četvrtak su nastavnice posjetile srednju školu za ugostiteljstvo i hotelijerstvo „Beccari“ (Istituto Alberghiero Beccari). Ovdje su se upoznale s profesorima struke te naučili o radu i povijesti škole, gostovale su na nastavi nastavi iz kuharstva u školskom praktikumu, engleskog jezika, povijesti umjetnosti i kemije. Zanimljivost ove škole je da unutar ustanove ima recepciju i garderobu pa učenici hotelijeri mogu i za vrijeme nastave obavljati jedan dio praktične nastave.
Petak je proveden u školi Piazza dei Mestieri, gdje ih je dočekao voditelj uz prezentaciju o organizaciji nastave te modelima suradnje škole s drugim institucijama i poslodavcima u regiji. Sudionici su imali priliku posjetiti školske laboratorije, uključujući restoran, pivovaru, čokolateriju, slastičarnu i pekaru. I ova škola proizvodi svoju craft pivu i čokolade te također ima svoje kazalište unutar zgrade.
Ovim posjetom nastavnice su stekle nova iskustva, pristupe i metode u sektoru turizma i ugostiteljstva, što će sigurno biti od velike koristi u daljnjem razvoju projekta RCK Recept.
46. Stručni posjet Upravljačkog odbora RCK Ugostiteljske škole Opatija u Reykjavik, 26.-31. ožujka 2023. g. , Island
Nastavnica Daniela Mužić je od 26. do 31. ožujka 2023. u okviru projekta RCK RECEPT sudjelovala u stručnom posjetu Upravljačkog odbora RCK Ugostiteljske škole Opatija Reykjaviku, Island na kojem su također bili i predstavnici opatijske škole i partnerskih škola, predstavnici PGŽ, predstavnici poslodavaca iz Valamara i Katarina Linea i predstavnici Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu iz Opatije.
Tijekom stručnog posjeta posjetili su osnovnu školu Urriðaholtsskóli gdje su poslušali predavanje zamjenice ravnateljice o profesionalnom usmjeravanju učenika završnih razreda osnovnih škola na Islandu i trendovima upisa u turističke smjerove. Zanimljivo je da učenici u osnovnoj školi ne padaju razred, već se uvijek školuju sa svojom generacijom, ali se na kraju svake godine testiraju i na osnovi rezultata raspodjeljuju u grupe različitih razina znanja po predmetima. Unutar predmeta tako postoje različite grupe i svaka se grupa podučava zasebno. U osnovnu školu se kreće sa 6 godina, tj. sva djeca koja u kalendarskoj godini navrše 6 godina, a školovanje traje deset godina. Škole imaju podno grijanje, djeca hodaju u čarapama, i imaju osiguran jedan besplatan obrok u školi.
Osim osnovne škole posjetili su i srednju strukovnu školu Kópavogur College koja školuje buduće konobare, kuhare, pekare i mesare. Školovanje za ta zanimanja traje četiri godine, s tim da je prva godina opća, a onda učenici biraju smjer. U iduće tri godine je otprilike 70% nastave praktična nastava u školskim radionicama koje su vrhunski opremljene najsuvremenijim uređajima.
U sklopu stručnog posjeta posjetili su i tri hotela u Reykjaviku, hotel Aida, hotel Konsulat Currio Collection by Hilton, hotel Saga te termalni centar Sky Lagoon gdje su tijekom razgleda čuli i nešto više o suradnji islandskih poslodavaca s obrazovnim ustanovama u sektoru turizma i ugostiteljstva.
Poslušali su i predavanja o strukturi cjeloživotnog obrazovanja na Islandu i mogućnostima obrazovanja odraslih u turističko-ugostiteljskim smjerovima te o strukturi strukovnog obrazovanja na Islandu i principu organizacije praktične nastave za učenike u turističko-ugostiteljskim smjerovima.
U slobodno vrijeme razgledali su sam centar Reykjavika i bili na izletima u Plavu lagunu (Blue Lagoon) te Zlatni krug (The Golden Circle) u sklopu kojeg su posjetili krater Kerið u kojem se nalazi jezero, gejzir Arnessysla i vodopad Gullfoos.
45. Brodska kuhinja al’carte, Split, 20.03.-23.3.2023.
Kulinarska akademija SKMER organizirala je radionicu “Brodska kuhinja al’carte” od 20.03. do 23.03.2023. u Splitu. Radionici, koja je trajala četiri dana prisustvovali su naši nastavnici kuharstva i ugostiteljskog posluživanja Milanka Poldan i Ivan Lukić. Predavač i voditelj radionice je šef Damir Tomas. Pristupilo se izradi jela od autohtoni namirnica i spajanju okusa ljuto, kiselo i slatko. Također, u radionici se radila i zero weste kuhinja. Poznato je da su brodske kuhinje male i imaju mali prostor za skladištenje namirnica, stoga je jako bitna i zero weste kuhinja. Tijekom radionice pripremala su se mnoga jela , koja mogu biti poslužena al’ carte ili na biffe stolu.Pripremala su se sledeća jela: tartar od tune, orginal cezar salata,brudet od artičoke i boba sa crnom palentom,souse vide file hame, praha masline, tikvice, krema od celera, morska pašticada sa rimskim njokima i mnoga druga jela. Sva jela koja su se pripremala na radionici mogu se pripremati u školskom praktikumu sa učenicima i naši nastavnici će rado svoje znanje prenijeti na naše učenike.
44. Studijski posjet Beogradu, 22.2.2023. – 25.2.2023.
Nastavnici Milanka Poldan, Ivan Lukić i Zvjezdana Horvat sudjelovali su , zajedno s projektnim partnerima, u studijskom posjetu Beogradu. Aktivnost je financirana iz projekta RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu. Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
U sklopu RCK projekta posjetili smo i upoznali se s radom Ugostiteljsko – turističke škole i Visoke hotelijerske škole u Beogradu.
Učenici Ugostiteljsko – turističke škole održali su prezentaciju o njihovoj školi i školskom hotelu Palace, gdje smo bili i smješteni. Direktor hotela proveo nas je školskim hotelom gdje učenici imaju praksu, a zaposlenici hotela su zaposlenici njihove škole i hotel je u vlasništvu Ministarstva prosvjete. Hotel Palace je na odličnoj lokaciji, centar grada, učenici pripremaju jako ukusnu hranu i tako imaju zadovoljne turiste. Ugostiteljsko – turistička škola ima oko 1200 učenika.
Nakon obilaska hotela učenici su održali prezentaciju o smjeru turističko – hotelijerski tehničar.Učenice ,u pratnji profesorica , imale su turističko vođenje centrom Beograda, gdje smo se upoznali s znamenitostima i poviješću ovoga grada.
Posjetili smo i Ugostiteljsko – turističku školu, gdje smo se upoznali s poviješću ove škole, te bili na satovima praktične nastave , agencijskog poslovanja, hotelijerstva, posluživanja, slastičarstva i kuharstva.
Visoka hotelijerska škola u Beogradu je ,također , škola koja ima zavidne rezultate na gastro natjecanjima. Organizacija rada i obilazak kabineta praktične nastave, bile su teme s kojima nas je upoznao ravnatelj ove škole.
Obišli smo hotele s kojima Ugostiteljsko – turistička škola ima suradnju u području praktične nastave, a to su hoteli Square Nine i Mona Plaza. Hotel Square Nine je hotel s pet zvjezdica u kojem su gostovale poznate ličnosti ( Daniel Craig, princ Charles i Camilla … ) Hotel ima vrhunski restoran s japanskom hranom. Hotel Mona Plaza je hotel gdje učenici obavljaju praktičnu nastavu. Ovaj hotel ima 170 soba i 5 konferencijskih dvorana. Upoznati smo s organizacijom rada ovog hotela, obišli konferencijsku dvoranu, te se upoznali sa šefom kuhinje.
U slobodno vrijeme ljubazni domaćini proveli su nas kulturno – znamenitim spomenicima Beograda, te predstavili gastro ponudu svoga grada.
43. Normativi, kalkulacije i izrada jelovnika, Split, 30. 01. – 1 .02.2023.
42. Studijski posjet Lisabonu, 16. 01. – 20 .01.2023.
Upravljački odbor RCK Opatija je bio je na stručnom posjetu u Lisabonu gdje se kroz obilazak škola, agencija i gospodarskih subjekata upoznao s primjere dobre prakse portugalskog strukovnog obrazovanja u sektoru turizma i ugostiteljstva, uključujući principe suradnje obrazovnih ustanova s tržištem.
Organizacije ubuhvaćene posjetom:
- Escola de Hotelaria e Turismo de Lisboa EHTL
• Palácio Marquês de Pombal – primjer suradnje s tržištem
• Startup Lisbon – Posjet inkubatoru Startup Lisbon
• Unicorn Factory Lisbon (Hub Criativo do Beato)
• Association of Hotels, Restaurants and Similar Companies in Portugal (AHRESP) – Portugalsko udruženje putničkih i turističkih agencija
• Turismo de Portugal – sastavnica Ministarstva turizma Portugala
Aktivnost je financirana iz projekta RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu. Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
41. Studijski posjet Bragi u Portugalu
Od 5. do 9. prosinca 2022. profesorice Patricija Tomich, Daniela Mužić, Zvjezdana Horvat i Barbara Šurlina Bilić sudjelovale su zajedno s projektnim partnerima u studijskom posjetu gradu Bragi u Portugalu. Aktivnost je financirana iz projekta RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu. Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Naš vodič u Bragi bio je gosp. Tiago Fonseca, predstavnik organizacije Bragamob koja se bavi umrežavanjem ustanova za obrazovanje, poduzetnika, udruga, gospodarskih komora te ostalih subjekata zainteresiranih za cjeloživotno obrazovanje i međusektorsku suradnju na području Portugala.
Upoznali smo se s osnovnim načelima strukovnog obrazovanja u Portugalu i posjetili strukovnu školu Profitecla. Profitecla je strukovna škola osnovana 1989. godine kroz ugovorni program s portugalskim Ministarstvom obrazovanja. Glavna uloga škole je podučavanje i stručno usavršavanje u područjima: menadžmenta, turizma, ugostiteljstva, zdravstva, itd. Dočekao nas je ravnatelj škole i nastavnica engleskog jezika koja nas je provela kroz zgradu škole, predstavila rad škole i organizaciju nastave. U susretu s zaposlenicima mogli čuti neke primjere dobre prakse u području strukovnog obrazovanja u sektoru turizma i ugostiteljstva, a upoznali smo se i s načinom provedbe praktične nastave.
Posjetili smo i organizaciju Associação Comercial de Braga (gospodarsku komoru) koja je osnovana 1863. godine i međusektorska je organizacija koja okuplja i predstavlja gospodarske subjekte sa sjevera Portugala, u svrhu njihovog kontinuiranog razvoja, suradnje i podrške pri pronalasku potrebnog kadra. Organizacija pruža članovima podršku u nacionalnoj i međunarodnoj promociji, a također provodi različite programe cjeloživotnog obrazovanja, certificiranja stečenih kompetencija i praćenja kvalitete stručne prakse (između ostalog, početno i kontinuirano usavršavanje mentora). Dočekalo nas je nekoliko zaposlenika koji su nam predstavili neke primjere dobre prakse u području povezivanja ustanova strukovnog obrazovanja u sektoru turizma i ugostiteljstva s tržištem rada i u području organizacije programa cjeloživotnog obrazovanja te usavršavanja mentora. Nakon toga posjetili smo i Turističku zajednicu Brage gdje su nas dočekali zaposlenici na čelu s ravnateljicom. Predstavili su nam njihov program rada, upoznali nas s kulturno-povijesnim znamenitostima Brage i s najvažnijim događanjima tijekom cijele godine koji u grad privuku turiste iz cijelog svijeta. Braga je 2021. godine dobila i priznanje za najbolju europsku destinaciju (European best destination).
Posljednji dan bili smo u posjetu organizaciji Gabinete de Inserção Profissional (kabinetu za profesionalnu orijentaciju). Organizacija postoji u sklopu Zavoda za zapošljavanje i stručno osposobljavanje i pruža podršku nezaposlenim mladim ljudima i odraslim osobama iz Brage na njihovom putu uključivanja ili reintegracije na tržištu rada. Također informira poduzetnike o mjerama podrške pri zapošljavanju podržavajući pripremu prijava, pojašnjavajući i pružajući smjernice o mjerama koje najbolje odgovaraju potrebama dotične tvrtke. Dočekalo nas je dvoje zaposlenika koji su nam ispričali i predstavili primjere dobre prakse u području povezivanja poduzetnika s organizacijama koje nude cjeloživotno obrazovanje, u svrhu lakšeg pronalaska potrebnog kadra i u području profesionalne orijentacije. Upoznali su nas i s koracima i konkretnim smjernicama karijernog usmjeravanja.
U slobodno vrijeme upoznali smo se s kulturno-povijesnim znamenitostima i gastronomskom ponudom Brage te smo posjetili i razgledali obližnji grad Porto.
40. Kult sireva, tehnike prezentiranja, rezanja i posluživanju
39. Introduction to the Finnish Education Model
U sklopu provedbe projekta RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu u Helsinkiju je od 4. do 9. srpnja 2022. godine održana edukacija pod nazivom Introduction to the Finnish Education Model – Uvod u finski model obrazovanja. Na edukaciji su sudjelovale nastavnice njemačkoga jezika Daniela Mužić i Sonja Pokupec Salković, ujedno i jedine polaznice edukacije iz Hrvatske. Vrlo zanimljiva tema privukla je gotovo maksimalan broj polaznika, osim nas dvije, sudjelovalo je još dvoje kolega iz Čehoslovačke, troje iz Italije, tri kolegice iz Mađarske i troje iz Turske. Edukaciju (na engleskom jeziku) zamišljenu kao spoj teorijskog dijela i niza praktičnih zadataka i radionica odlično je vodila Mirjami Junnikkala.
Nakon kraćeg predstavljanja zemalja i škola iz kojih dolazimo pokušali smo odgovoriti na pitanje voditeljice -što mislimo, zašto je finski model obrazovanja toliko uspješan. Na isto pitanje odgovarali smo i posljednjeg dana edukacije, no u pravu tajnu finskoga uspjeha nismo uspjeli proniknuti. Mentalitet Finaca, njihov način života i pogled na svijet toliko se razlikuju od nas ostalih Europljana prisutnih na edukaciji da je svaki dan netko od nas (ili svi zajedno) ostajao zapanjen različitostima između „njih“ i „nas“. U Finskoj se djecu od najmlađe dobi uči samostalnosti, stalno ih se potiče na izlazak iz vlastite zone ugode. Tako mali Finci već od 1. razreda sami odlaze u školu i vraćaju se iz nje, a obrazovanje je besplatno (osim pohađanja jaslica i vrtića, iznos koji podmiruju roditelji vezan je uz visinu njihovih primanja). Djeca u školi dobivaju besplatne udžbenike i radne materijale (ravnatelj odlučuje hoće li to biti papirnati ili e-udžbenici) te ručak, no zanimljivo je da produženog boravka tijekom kojega djeca pišu zadaće i uče (a tako smo svi zamišljali finski model) nema. Učenici od 1- do 4. razreda u pravilu imaju svega 4 sata nastave, nakon čega im se nude razne aktivnosti koje mogu, ali i ne moraju prihvatiti. Ocjene se dobivaju tek u predmetnoj nastavi i to dvaput tijekom školske godine, u 12. i u 5. mjesecu, što donekle odgovara našim ocjenama na polugodištu. Učenicima nižih razreda učitelji redovito pregledavaju bilježnice, kontroliraju zadaće te bilježe svoja zapažanja koja na kraju nastavne godine i daju učenicima u obliku izvješća. Nacionalnim kurikulumom propisano je što se u kojem razredu mora usvojiti, svaki nastavnik može dodati temu ili sadržaj koji smatra zanimljivim, no to su samo dodatci postojećem dokumentu koji se u Finskoj mijenja svakih 10 godina. Jako se puno razgovara s roditeljima pa tako postoje „parents nights“ tijekom kojih roditelji na različitim radionicama uče kako da pomognu svojoj djeci u svladavanju gradiva, kako da uče s njima. S roditeljima se razgovara individualno o navikama djeteta, što i koliko jedu, koliko sati spavaju, imaju li hobije, tko su im prijatelji…, kao i o eventualnim zdravstvenim problemima. No, u Finskoj je nezamislivo da se roditelji na bilo koji način upliću u nastavni proces, nekakvom novčanom donacijom školi, ili da komentiraju način rada učitelja te vrednovanja znanja njihove djece. Temeljno polazište jest kako su sva djeca u Finskoj jednaka, odnosno kako svatko treba dobiti istu šansu za napredak i uspjeh. Učenike se ne uspoređuju međusobno, niti između paralelnih razreda, niti između škola (postoje neslužbene „usmene predaje“), fokus nastavnika je na kurikulumu i na tome što pojedino dijete može ili zna u odnosu na propisano, a ne u odnosu na drugu djecu. Djeca s većim poteškoćama mogu dobiti dodatnu potporu, u vidu prilagodbe nastavnih sadržaja ili asistenta, a samo mali broj djece pohađa posebne škole za djecu s teškoćama. Mali Finci od 1. razreda osnovne škole finski jezik, a tek unazad nekih 5 godina i engleski kao prvi strani jezik. Od 5. razreda mogu, ukoliko žele, odabrati još jedan strani jezik, a od 6. razreda obavezno uče i švedski (kao drugi službeni jezik u toj državi). Od 7. razreda provode se razni oblici savjetovanja o odabiru budućeg zanimanja, odnosno srednje škole. Zanimljivo je da i u finskim školama postoje problemi s internetom, no to ih ne sprečava da se ICT tehnologija upotrebljava praktički svakodnevno, bez obzira što postoje razredi u kojima niti svako dijete nema svoje računalo ili tablet. Svaka škola određuje svoju ICT strategiju svojim kurikulumom, a nastavnici svih predmeta podjednako su vješti u upotrebi svih tehnologija – školski predmet informatika ne postoji. Na razini škole postoji tim od nekoliko nastavnika koji su zaduženi za nabavu ICT opreme te za edukaciju ostalih kolega. Istovremeno, uz svu modernu tehnologiju koju koriste, u finskim se školama izuzetno puno pažnje polaže na svladavanje mnoštva životnih vještina, od rezbarenja, modeliranja, izrade različitih predmeta, obrade drva i tekstila, kuhanja… Djeca jako puno borave na svježem zraku – tijekom velikih odmora obavezno se izlazi van škole, bez obzira na godišnje doba i vremenske uvjete, a upotreba mobitela tijekom odmora je zabranjena. Odmori se provode u zajedničkoj interakciji učenika i nastavnika, a i većina nastavnih sadržaja izvodi se na sličan način – razgovorom između učenika i nastavnika te zajedničkim osmišljavanjem i planiranjem aktivnosti. Vrlo često se tijekom neke aktivnosti udružuju učenici i nastavnici dvaju ili više razreda. Potiče se kreativnost, nastava izvan učionice, uči se snalaženje u prostoru i mnoštvo praktičnih stvari. Izuzetno puno vremena posvećuje se i metalnom zdravlju, kako učenika, tako i nastavnika. Nastavnike se uči kako da budu efikasniji u svome poslu, a da istovremeno budu i opušteni, smireni i zadovoljni pa tako u finskim školama postoji i kutak za odmaranje nastavnika , ponegdje i masažne fotelje ili saune. Tri dana godišnje posvećena su obaveznoj edukaciji nastavnika; sami predlažu teme. No, plaće finskih nastavnika nisu nikako visoke za finske pojmove, početna plaća iznosi oko 2.800 bruto, pa pomalo zbunjuje činjenica da oko 10% svih studenata u Finskoj želi postati upravo nastavnicima. Treba naglasiti da su finski nastavnici vrlo educirani, svi govore više jezika, mnogi predaju i nekoliko predmeta, svi moraju biti vješti u baratanju tehnologijama i stalno se educirati te brinuti o svom mentalnom zdravlju.
Pogledali smo nekoliko filmova na temu finskog obrazovanja, naučili nekoliko novih tehnika koje možemo primijeniti i u našoj nastavi, igrali se lego-kockicama, u timovima istraživali centar grada koristeći QR kodove…, jako puno smo se smijali, a jako puno toga smo naučili. Možda je i to jedna od tajni njihovog uspjeha – opustiti se i dopustiti da ti se učenje „dogodi“ jer to je praktički neprekidan proces , odvija se svuda oko nas, a ne samo u učionici.
Sukladno tome, uživali smo u zajedničkom ručku u restoranu s lokalnom kuhinjom, u organiziranom i vođenom razgledavanju grada, a nas smo dvije iskoristile doslovno svaki slobodan trenutak (mraka praktički nije ni bilo, tek malo sumraka daleko iza ponoći) za istraživanje grada i okolice – bile smo na otočiću Suomelinna te u gradiću Porvoo. Obišle smo nekoliko muzeja, gotovo sve crkve u gradu, neke galerije te knjižnici Oodi koja je otvorena svih 7 dana u tjednu i nudi cijelu paletu, nama gotovo nezamislivih usluga. Tako se tamo, osim čitanja i posuđivanja knjiga, može opustiti u sauni, šivati, krojiti, plesti, rezbariti, izrađivati plakate u raznim dimenzijama, stavljati razne otiske na majice, uvezivati vlastita izdanja knjiga, slušati ili snimati glazbu, popiti kavu ili ručati. Nekoliko puta prošetale smo do tržnice koja se nalazi na samoj obali Baltičkog mora i jedna je od najživopisnijih u Europi. Pretposljednjeg dana boravka počastile smo se i jednodnevnim izletom trajektom u Tallinn, prijestolnicu Estonije gdje smo, onako posve opušteno, uistinu turistički uživale.
38. “Cultural Heritage and Storytelling and digital tools”
U sklopu provedbe projekta RCK RECEPT održana je edukacija “Cultural Heritage and Storytelling and digital tools” u Hesinkiju od 04.07. – 08.07.22.
Na edukaciji su sudjelovale nastavnice naše škole, Patricija Tomich, Zvjezdana Horvat i Đurđica Mršić.
Edukacija je bila u organizaciji Enyoj Italy, a predavač je bio profesor Alessandro Gariano..
Radili smo na upoznavanju kulturno povijesne baštine Helsinkija i Finske, upoznali se sa prirodnim i društvenim atrakcijama te kako sve uklopiti u turistički proizvod i predstaviti gostima.
Edukacija je bila posvećena kulturnim i povijesnim znamenitostima Helsinkija kao i geografski zanimljivim dijelovima glavnog grada Finske: luka na Baltičkom moru i jezera unutar samog grada. Reljef Finske rezultat je duge geološke prošlosti, jedan je od najstarijih kopna svijeta tzv. Baltički štit iz davnog Arhaika. Velik utjecaj na reljef imao je led i ledenjaci prilikom i nakon zadnjeg ledenog doba. Brojna jezera i morenske naslage svjedoče o tome već pri najbližoj okolici Helsinkija i dalje u unutrašnjosti zemlje, “Zemlje tisuću jezera „.
Sve se radilo putem digitalnih alata koji se koriste u nastavi (platforma edmodo, nearpod, stvaranje e knjige). Također, u navedenim aplikacijama radili smo kviz sa pitanjima za ponavljanje i provjeru znanja. Upoznali smo se platformama na kojima su već postavljeni digitalni sadržaji koji se mogu dijeliti učenicima odnosno kako staviti vlastiti sadržaj i podijeliti ga učenici u google classroomu. Usvojili smo uporabu raznih tehnika prilikom obrade novog sadržaja, te kako možemo pronaći materijale na ovoj platformi vezane uz gradivo koje obrađujemo. Također smo naučili uporabu Book Creatora, koji može pomoći u radu s darovitim učenicima u razredu. Dobili smo različite ideje za grupni rad npr. mali projekt koji smo radili, gdje učenici moraju upoznati biljke svoga kraja, poslije ih identificirati i opisati, a to se može provesti kao projekt modularne nastave, npr. s nastavnikom kuharstva. Učenici će nakon toga spremiti jela od ljekovitog i jestivog bilja koja su upoznali na satu.
Radili smo na razradi zadatka u kojem je trebalo predstaviti grad s njegovim zanimljivostima i osobitostima, posebno s čime su stanovnici zadovoljni, a s čime nezadovoljni i dati ideje kako otkloniti nedostatke. Za izradu zadatak trebali smo intervjuirati građane i uvrstiti njihova razmišljanja u izradi prezentacija.
Treba istaknuti i važnost susreta s kolegama iz drugih europskih zemalja : Njemačke, Mađarske, Malte, Španjolske, Italije, Poljske, Češke i Slovačke. Razmjene iskustava u formalnom i neformalnom podučavanju, opremljenost škola, zastupljenost školskih i izvan školskih aktivnosti, organizacija prehrane učenika i osiguranja njihove sigurnosti. Kolege su pak preko nas upoznale našu zemlju i izrazile veliki interes za posjet, a njemačka škola iz Hannovera već na jesen želi započeti program razmjene s našom školom što ćemo još razraditi i isplanirati.
37. ‘CLIL u praksi: Fokus na Irskoj’
U sklopu provedbe projekta RCK RECEPT održana je edukacija Edukacija ‘CLIL u praksi: Fokus na Irskoj’ , u Dublinu od 20. do 25. lipnja 2022. Na edukaciji su sudjelovale nastavnice naše škole, Daniela Mužić, Saša Jerala, Barbara Šurlina Bilić i Laura Ranac.
Edukacija je bila u sklopu Europass Teacher Academy, a predavač je bio profesor Tom Killoran.
Nakon prvog dana i uvodnog dijela gdje smo se upoznali s temom edukacije i predstavili svoje škole i gradove, drugi dan je u fokusu bilo irsko slikarstvo, posebno irski slikar Paul Henry, te način na koji se slikarstvo i umjetnost mogu koristiti u nastavi. Isto tako smo na primjeru jednog teksta proveli parafraziranje i tako vježbali vokabular. Poslije podne organizirano je razgledavanje užeg centra grada uz stručnog vodiča, koja nam je na vrlo osebujan način objasnila najzanimljivije crtice iz života Dublina, njegovih poznatih stanovnika, te sveprisutna svjedočanstva o razdoblju ‘Velike gladi’, koje je trajalo od 1845.-1849. a u kojem je umrlo i emigriralo više od dva milijuna Iraca.
Treći dan smo u sklopu edukacije posjetili Irski muzej emigracije (EPIC) koji nas je na interaktivan način vodio kroz povijest Irske, predstavljajući nam važne događaje i poznate ličnosti. Nakon toga smo uz obalu rijeke Liffey pogledali spomenik žrtvama ‘Velike gladi’ u Irskoj i jedrenjak ‘Jeanie Johnston’, jedan od tzv. ‘coffin ship’ (brodovi-lijesovi) kojim su Irci krajem 19.stoljeća emigrirali u zemlje diljem svijeta, većinom SAD i Australiju.
Četvrti dan smo radili na prilagodbi tekstova i učenju novih riječi podjelom na osnovni i napredni (stručni) vokabular (BICS i CALP), te smo se upoznali s ‘limerickom’, irskom šaljivom, kratkom pjesmicom i okušali se u njenom pisanju. U drugom dijelu popodnevne edukacije razgledali smo postav irskih i stranih slikara u Nacionalnoj galeriji.
Peti dan je na redu bila izrada CLIL lekcije u kojoj smo trebali upotrijebiti sve do sada naučene metode, a to smo izvodili u parovima ili u grupi od troje ljudi.
U slobodno vrijeme posjetili smo još poneke poznate muzeje, turistički gradić na moru Howth, te kulturno povijesne znamenitosti centra Dublina.
36. “21st Century Skills”
U sklopu provedbe projekta RCK RECEPT održana je edukacija “21st Century Skills” u Amsterdamu od 06.06. – 12.06.22. Na edukaciji su sudjelovali nastavnici Davor Stipić i Tanja Cvijanović Stipić, a predavač je bio Jarek Sacharski.
Tema je bila tehnike i vještine koje treba imati nastavnik u 21. stoljeću s obzirom da su djeca stalno na električnim uređajima i teško ih je motivirati i zainteresirati za nastavne sadržaje. Predavač je bio Jarek Sacharski koji je puno radio sa glumcima, pa nam je pokazao nekoliko zanimljivih tehnika kako povratiti energiju i koncentraciju ovisno o vremenu kad se sat odvija, a može se za sve predmete, čak i ponavljati gradivo. AKtivnosti koje smo radili: Say your name with a gesture and a feeling, Embodied map of Europe, 2 minute networking with a question, Drawing a diversity flower, Privilege Walk, Telephone Game with movement, Brain breaks, Mind-chaos (mindfuck), Brainstorming on Padlet, Environment model, Active Listening for 3 minutes and summarising, Working Stations, Lost at The Sea – Collaboration Game, Compass Points, See, Think, Wonder, Magic Questions. Iznimnu vrijednost ima i razmjena iskustava sa kolegama iz Italije, Portugala, Grčke i Brazila. Zadnji dan, u sklopu edukacije, smo posjetili selo vjetrenjača Zaanse Schans.
35. “Mediterranean diet and cooking”
U sklopu provedbe projekta RCK RECEPT održana je edukacija “Mediterranean diet and cooking”,
u Padovi od 15. do 20. svibnja 2022. Na edukaciji su sudjelovale nastavnice Zvjezdana Horvat i Patricija Tomich. Edukacija je obuhvatila upoznavanje s kulturno-povijesnom baštinom Padove, upoznavanje s autohtonim talijanskim jelima, pićima, običajima vezanim uz obroke, proslave i druženja, obilazak lokalnih tržnica uz degustaciju lokalno uzgojenih namirnica, Također, bile smo vrijedne i same se iskušale u pravljenju različitih jela talijanske kuhinje.
34. Carving
U sklopu provedbe projekta RCK RECEPT održan je i stručni posjet Splitu od 11. do 13. ožujka 2022. Na edukaciji je sudjelovao nastavnik ugostiteljstva Ivan Lukić. Tema stručnog usavršavanja koju je držao Bojan Dragić bila je CARVING, vještina rezbarenja voća i povrća. Prvi dan upoznali smo se sa inventarom koji se koristi pri rezbarenju i početnim rezovima rezbarenja. Drugi dan rezbarili smo različito voće i povrće uz zadane temi i slobodne kreacije. Treći dan rezbarile su se tikve i pripremila se izložba radova polaznika edukacije. U slobodno vrijeme obišli smo Marijan i povijesnu jezgru Splita.
Carving, vještina rezbarenja voća i povrća, privlači mnogo pažnje kako u svijetu, tako i u našim krajevima. Za rezbarenje potrebno je vrijeme, mašta, talent i strpljenje, a sam proces u ovisnosti od toga što se pravi traje od nekoliko minuta do čak nekoliko sati.
Ova metoda ukrašavanja hrane ima dugu povijest, a nastala je u Tajlandu gdje se i danas puno njeguje i izučava u specijaliziranim školama.
U našim krajevima carving je u razvoju, ali se sve češće susreće na svečanim prigodama, naročito kod prigodnih obiteljskih obroka.
Za rezbarenje potreban je i odgovarajući pribor, kvalitetno voće i povrće, ideja i na kraju vješta ruka.
33. RADIONICA – 8.03.- 11.03.2022.,Frankfurt
U sklopu provedbe projekta RCK RECEPT održan je i stručni posjet Frankfurtu od 08. do 11. ožujka 2022. Na edukaciji je sudjelovala profesorica engleskog jezika Saša Jerala. Tema stručnog usavršavanja bila je obrazovanje i praksa učenika ugostiteljskih i hotelijerskih škola u sklopu dualnog sustava u Njemačkoj. Prisustvovali smo predavanju predstavnika Ureda hotelijera i gastronomije pokrajine Hessen, gospodina Mangolda, te predavanju gospodina Sandnera iz odjela za obrazovanje Industrijske i gospodarske komore u Frankfurtu. Objasnili su nam kako dualni sustav ugostiteljskih škola funkcionira ( 1 tjedan nastave i 3 tjedna plaćene prakse). Obrazovanje traje 2-3 godine. Zbog nestašice radnika u ugostiteljskim strukama postoji tendencija da se obrazovanje smanji na 2 godine. U ugostiteljskim školama se obrazuju učenici raznih životnih dobi, npr. neki maturiraju pa shvate da bi željeli postati kuhari. Smatraju da bi mogli obrazovati učenike i pripremiti ih za rad i u 2 godine.
Posjetili smo više hotela, npr. IB Hotel Friedberger Warte, INNSiDE Hotel u Frankfurtu, Romer hotel u Frankfurtu, Merriot Hotel u Frankfurtu i Hotel Atrium u Meinzu. U svim hotelima su održana predavanja i susret sa zaposlenicima i učenicima na praksi.
Posjetili smo i dvije ugostiteljske škole: Strukovnu školu u Mainzu (eksperimentalni program baziran na permisivnom odgoju) i ugostiteljsku školu Bergius u Frankfurtu. U školama su održane edukacije o načinu rada i razgled škola, te razgovor s učenicima.
32. RADIONICA – 28.02.- 03.03.2022.,Nica
U organizaciji RCK projekta. Putovanju su prisustvovale nastavnice Patricija Tomich i Zvjezdana Horvat.
Prvi dan posjeta bile smo na ” Green food” festivalu gdje smo prisustvovale svečanom otvaranju festivala i slijedećim predavanjima:
- Podizanje svijesti o važnosti olfaktorne analize za poboljšanje okusa u kuhinji,
- Od zemlje do okusnih pupoljaka i od okusnih pupoljaka do tla,
- Jestivo cvijeće – predavanje održali renomirani chefovi i
- Održivi ribolov na Mediteranu
- okrugli stolovi primarnih proizvođača hrane.
Drugi dan posjeta obišli smo Hotelijersko – turističku školu Paul Augier gdje smo se upoznali s njihovim programom, opremom, kabinetima, trendovima upisa i razgledali ugostiteljske praktikume. Škola ima 7 kuhinja i 3 restorana u kojima se poslužuju jela i piše kako za djelatnike škole tako i za sve vanjske goste koji izvrše rezervaciju.
Treći dan posjeta obišli smo kultni hotel Negresco i upoznali slavnu prošlost ovog hotela. Negresco je član vodećih svjetskih hotela i u njemu su odsjedale poznate osobe kao Louis Armstrong, Elton John, Bill Gates, Ernest Hemingway, Coco Chanel… Hotel je poput umjetničke galerije, ali je i nacionalno povijesno zdanje.
Posjetili smo Nicolasa Alziarija, poznatog proizvođača maslinovog ulja i upoznali se s njegovim radom.
31. „GO INTO THE CITY. Außerschulische Lernorte im Deutschunterricht.“
U sklopu provedbe projekta RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu u Dresdenu je od 11. do 15. veljače 2022. godine održana edukacija pod nazivom “Go into the City. Außerschulische Lernorte im Deutschunterricht”. Na edukaciji su sudjelovale nastavnice njemačkog jezika Daniela Mužić, Tatjana Kričković, Sonja Pokupec Salković i Laura Ranac. Tema stručnog usavršavanja odlično je spojila kulturu i njemački jezik u zanimljivu i možda nedovoljno poznatu kombinaciju – kako održati nastavu njemačkog jezika izvan učionice, posjećujući kulturno-povijesne znamenitosti grada. Naravno, ključna tema edukacije primjenjiva je i na neki drugi jezik. Pod geslom “Izađimo iz škole i krenimo u grad” edukacija je polaznicama ponudila novi koncept učenja u kojem se naglašava važnost istraživanja na “licu mjesta”, prikupljanje iskustava, izražavanje vlastitog mišljenja, razgovor i refleksija o proživljenim emocijama. Iako se na samom početku ponuđeni program činio zahtjevnim, vrlo brzo se pokazalo da je uz stručno vodstvo iskusnog nastavnika i pedagoga lako svladati pojmove poput pedagogije i didaktike u nastavi njemačkog jezika izvan učionice, muzejske ili kazališne pedagogije ili pak praktičnih vježbi u memorijalnom centru. Osim teorijskog dijela koji se provodio u učionici, polaznice edukacije obišle su najznačajnije kulturno-povijesne znamenitosti Dresdena, grada kojeg mnogi zovu i Elbflorenz, Firencom na Labi: palaču Zwinger koja u svom stalnom postavu ima nekoliko impresivnih izložbi, poput galerije starih slikarskih majstora ili zbirke porculana, crkvu Frauenkirche, Georgentor i procesiju prinčeva (jedan od starih izlaza iz grada), kip Zlatnog konjanika, dvorac Moritzburg u bližoj okolici grada. U memorijalnom centru Bautzener Straße bio je smješten istražni zatvor STASI-ja, razgledali smo ćelije i podrumske prostorije, pogledali dokumentarni film te smo se susreli i razgovarali sa svjedokom tog vremena, bivšim zatvorenikom Michaelom Schlosserom ( poznat i kao Der Ikarus von Dresden) koji je 1980. konstruirao mali avion kojim je namjeravao pobjeći u BRD. Posjet Vojnom muzeju uz stručno vodstvo otvorio nam je posve nove perspektive razgledavanja tijekom kojeg posjetitelj prestaje biti pasivnim promatračem, on preuzima inicijativu i postaje aktivnim sudionikom cijelog procesa. O kazališnoj pedagogiji učili smo u zgradi opere, u prostorijama predviđenima za probe profesionalaca, vježbali smo govor tijela, neverbalnu komunikaciju, plesni pokret. Vrhunac edukacije ipak je bio posjet opernoj i koncertnoj dvorani Semperoper gdje smo slušali najpoznatije dijelove iz Puccinijeve Tosce, gotovo nestvaran doživljaj u kojem smo uživali svim osjetilima i koji se zapravo ne može opisati, treba se doživjeti. Neprocjenjivo iskustvo. Veselimo se drugom, naprednijem dijelu ove edukacije, svojevrsnoj nadogradnji već viđenoga i naučenoga koji bi se trebao održati sljedeće godine.
30.„Monoporcija“
29. „Samo zdravo“
U okviru programa RCK- RECEPT Regionalnog centra kompetentnosti Opatija organizacija GAIA NOVA održala je edukaciju za strukovne nastavnike iz područja ugostiteljstva. Trodnevni program proveo se od 26.01. do 28.01. u Grand Hotelu 4 opatijska cvijeta za strukovne nastavnike srednjih škola iz Opatije, Crikvenice, Krka, Karlovca i Malog Lošinja. Predavači su bili dr. med Silvija Zec Sambol, Sandra Kolonić, prof. i mr.sc. Darko Sambol.
Sadržaj je bio usmjeren na jačanje vještina i znanja strukovnih odgojno-obrazovnih djelatnika kao dio cjeloživotnog učenje, a koji će usvojene kompetencije implementirati u svojim radnim sredinama u okviru obrazovnih politika i procedura. Sadržaj modula 1 – Inovativni pristupi zdravoj prehrani ponudio je sadržaje i načine kako učenike zainteresirati za brigu o zdravlju i zdravoj prehrani te ih osposobiti da promišljaju svjesno i odgovorno o sebi i zajednici. Na praktičnom djelu radionice napravljena su zdrava jela i slastice od sirovih namirnica, te zelenog soka kao hranjivog i zdravog obroka.
Na edukaciji su sudjelovale profesorice Zvjezdana Horvat, Patricija Tomich i Maja Malčić.
28. „Održivi turizam“
Od 22.01.-29.01.2022. na Tenerifama je održana edukacija sa temom ‘Održivi turizam’ na kojoj su sudjelovale profesorice Saša Jerala, Laura Ranac i Barbara Šurlina Bilić.
Voditeljica edukacije iz ‘Tenerife Job Training’centra, Marivi Garcia nam je nakon početnog upoznavanja i predstavljanja našeg otoka i škole, uz pomoć svoje suradnice Paole Negrin predstavila ITER (Institut za tehnologiju i obnovljivu energiju) te projekt bioklimatskih kućica, izgrađenih na južnoj strani otoka koje se svojom arhitekturom i izvedbom uklapaju u okoliš te iz njega crpe energiju sunca i vjetra da bi se grijale odnosno hladile. U blizini se nalaze i brojne vjetrenjače koje energiju vjetra pretvaraju u onu potrebnu za funkcioniranje spomenutih kućica, te novootvorenog postrojenja ‘Seafuel’ za desalinizaciju i dobivanje vodika za pogon vozila.
Sljedeći dan smo posjetile vinariju ‘Monje’ koja, osim svojim jedinstvenim pristupom proizvodnje i promoviranja vina na lokalno tržište, omogućava uporabu prirodnih bojila (vinskog taloga) koja nastanu nakon proizvodnje vina. Koristi se u bojanju prirodnih materijala, a zatim se proizvodi plasiraju na lokalno tržište.
Posjetili smo i dizajnera bogatih i maštovitih kostima koji se koriste na karnevalu na Tenerifima, Santia Castra, a zatim i muzej karnevala (Casa del Carneval) u glavnom gradu Santa Cruzu, gdje su izložene brojne kreacije ove stogodišnje tradicije.
Posjet Hard Rock Hotelu u gradu Adeje bio je još jedan poseban doživljaj. Ovaj hotel sa pet zvjezdica, jedan od 24 hotela diljem svijeta, za razliku od ostalih hotela te kategorije, osvaja neformalnom atmosferom, rock glazbom koja odzvanja predvorjem i hodnicima, brojnim memorabilijama poznatih glazbenika, a ukazano nam je i na ono što hotel čini u novije vrijeme u svrhu očuvanja okoliša. U restaurantu hotela umjesto brojnih malenih doza sa namazima ili žitaricama smješteni su spremnici iz koji gosti mogu uzimati po želji.
U sobama također nema malenih doza sapuna, šampona i sl., već se u kupaonama nalaze veći spremnici istih koji se redovito pune. Koriste se kartice za otključavanje sobe i korištenje električne energije u sobama, ali po odlasku iz sobe uzimanjem kartice ne postoji mogućnost bilo kakve uporabe priključaka i utičnica.
Odlazak na vulkan Teide, treći po veličini vulkan na svijetu koji je posljednji put eruptirao 1909. godine, bio je nezaboravno iskustvo te nam je pružilo uvid u svu raznolikost klime, vegetacije i krajolika ovog jedinstvenog otoka.
Posljednji dan mogle smo svjedočiti prekrasnoj igri dupina (obični dupin) i kitova (kitovi piloti) ploveći na katamaran jedrilici vodama između Tenerife i otoka Gomere te se u potpunosti diviti kontrastu vulkanskog masiva Teide i turističkih mjesta u podnožju na moru.
27. „EKLERI“
U Splitu 14. i 15. siječnja 2022. naša profesorica Milanka Poldan prisustvovala je edukaciji “Ekleri”. Ova vrlo korisna i zanimljiva edukacija održana je u sklopu EU projekta RCK – RECEPT. Pripremali su se ekleri i punjenja za eklere ( razne kreme, craquelin,razne paste i namelaku od jagoda i mente).
26. „STRESS MANAGEMENT & STRESS FREE NUTRITION-Uzroci, posljedice i prevencija stresa prehranom“
U Zagrebu 10. prosinca 2021. naše su profesorice općih i stručnih predmeta: Tanja Cvijanović Stipić, Zvjezdana Horvat, Saša Jerala, Lidija Kosmos, Sandra Maljić, Đurđica Mršić, Milica Prole i Patricija Tomich prisustvovale edukaciji – predavanju i radionici Stress management & Stress free nutrition. Ova vrlo korisna i zanimljiva edukacija održana je u sklopu EU projekta RCK – RECEPT, a organizirao ju je edukacijski centar Mirakul iz Zagreba.
Edukacija se sastojala iz dva dijela. Prvi dio – Stress management osmislila je i vodila vrlo iskusna, stručna i zanimljiva edukatorica doc. dr. sc. Ana Havelka Meštrović dok je drugi dio – Stress free nutrition vodila mlada Mia Čondić, mag. nutr.
Cilj cjelokupne edukacije bio je ukazati na uzroke i posljedice stresa te naglasiti važnost prehrane u procesu preventivnog djelovanja.
U prvom dijelu edukacije osvijestile smo i verbalizirale koje su nam životne situacije najstresnije, kojim se mislima dovodimo u stresne situacije te načine uz pomoć kojih, ponaosob, prevladavamo stres. Rješavajući anketu shvatile smo koje je razine stres s kojim se susrećemo te naučile strategije i metode suočavanja sa stresom. Kontinuirano izlaganje stresnim situacijama značajno slabi naš imunitet te nas, osobito u današnjim okolnostima, čini podložnima raznim infekcijama i bolestima. U drugom dijelu edukacije usvojile smo načine balansiranja svakodnevne prehrane te tako prevenirati poteškoće koje nastaju kao posljedica stresa.
Ova se edukacija, predavanja s radionicom, za nas prosvjetne djelatnike pokazala vrlo učinkovitom i svrsishodnom jer je uz zanimljivost i zabavu ponudila rješenja i metode kojima možemo pravovremeno prepoznati stres, raditi na sebi, sačuvati svoje psihofizičke sposobnosti te unaprijediti radne i socijalne mogućnosti za nove izazove u nastavi.
25. Classroom Management Solutions for Teachers: New Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies
U periodu od 29. studenog do 04. prosinca vjeroučiteljice s. Katarina Mikić i s. Ružica Dodig sudjelovale su na edukaciji Classroom Management Solutions for Teachers: New Methodologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies u sklopu RKC Recept projekta u Barceloni.
atmosferom i očekivanjima. Praksa je pokazala kako učitelji koji uvažavaju ponašanje sudionika kao oblik komunikacije, poštuju različitosti i cijene ljudske veze i odnose, najuspješniji su u rješavanju uobičajenih poteškoća u ponašanju.
Nakon uvoda u edukaciju i zagrijavanja, svatko od je sudionika trebao predstaviti svoju školu i djelovanje, tako su vjeroučiteljice imale priliku i čast predstaviti otok Mali Lošinj i njegovu Srednju školu Ambroza Haračića.
Kako bi bolje razumjeli učenike učitelji su sami radili u parovima i grupama te nakon rada na konkretnom slučaju, promišljali o vlastitom ponašanju. Pri tom su koristili zadane obrasce ponašanja i pokušali ovladati učenjem usmjerenim na učenika.
Sudionici su bili upoznati s terminom Flipped Classroom – Obrnutom učionicom. Riječ je pedagoškom pristupu u kojem je tradicionalni pojam učenja u učionici preokrenut tako da se učenici već kod kuće, prije dolaska u razred, upoznaju s nastavnim materijalom, a vrijeme u razredu koristi se za produbljivanje znanja kroz vježbe, za rješavanje problemskih zadataka i za interakciju s ostalim učenicima i učiteljem. Na taj način, kod kuće stječu znanje koje bi inače stjecali u školi, a u školi ga produbljuju uvježbavanjem i diskusijama te sve nejasnoće razjašnjavaju direktno s učiteljem. Ranije bi kod kuće sami rješavali zadatke prilikom kojih bi se javljale nejasnoće koje su se tek na sljedećem satu mogle razjasniti. U obrnutoj učionici uvježbavaju na satu, nakon što izađu iz učionice razmišljaju o povratnoj informaciji koju su dobili te ju koriste za unaprjeđenje svog učenja.
Osim praktičnog rada u Obrnutoj učionici, sudionici su bili upoznati s nizom ICT alata korisnih u obrazovnom procesu. U osobnim razgovorima i razmjeni učitelji su mogli iznositi osobne slučajeve u razredu, nakon čega su razmatrane moguće strategije rada. Nakon petodnevne edukacije sudionicima su podijeljeni certifikati o sudjelovanju.
Šesti dan je bio predviđen za zajedničko razgledavanje Barcelone.
Edukacija je bila višestruko korisna. Imali smo priliku vidjeti kako učenici mogu unaprijed proučavati materijale prije dolaska u razred, na način i u vrijeme koje oni odaberu. Ovakav personalizirani pristup potiče samostalno učenje. Učenik je u središtu poučavanja, svaki učitelj provodi ovu metodu na svoj način, a njegova uloga od učitelja prelazi u voditelja i mentora.
24. „Sushi”
23. „Identifying Barriers to Learning – Special Educational Needs Masterclass“
U sklopu EU projekta RCK- Recept, nastavnice Zvjezdana Horvat i Alenka Kovačević sudjelovale su na Erasmus plus seminaru „Identifying Barriers to Learning – Special Educational Needs Masterclass”, održanom u Pragu, 22.-26.11.2021.
Teme su bile neuroraznolikost i različite poteškoće u učenju, koje, nažalost, često onemogućuju učenicima ostvarivanje vlastitih potencijala i koje, ako nisu prepoznate i uvažene, mogu dovesti do različitih negativnih posljedica. Na seminaru smo, uz voditeljicu Jacqui Ashton Smith, usvojile temeljna znanja o specifičnim teškoćama u učenju (disleksija, dispraksija, diskalkulija, ADD/ADHD) i kroz simulacije stekle uvid kako je učiti i živjeti s tim teškoćama; upoznale smo se s osnovnim dijagnostičkim kriterijima, načinima prilagodbe i primjerima dobre prakse. Diskusija i praktični dio seminara odnosili su se na pronalaženje rješenja za naše učenike s teškoćama u učenju, razmjenu iskustava, obrazovanje potpomognuto životinjama, podršku nastavnicima i usporedbu obrazovnih sustava Hrvatske i Ujedinjenog Kraljevstva – s naglaskom na učenike s teškoćama u učenju.
U slobodno vrijeme, istraživale smo Prag očima vječnih učenika. Muzej filma i Češki muzej glazbe omogućili su nam vizualno-audio-kinestetički doživljaj – sinhronizirale smo nijemi film, snimile crtić, upoznale, pa i zasvirale, različite instrumente. Istražile smo nekoliko praških četvrti –Vyšehrad, Holešovice, Hradčani, Nove Mesto, Mala Strana, posjetile galeriju s izloženim radovima Muche, Dalija i Warhola (slučajnost, ili ne, sva trojica su imala poteškoće u učenju – Dali ADHD, Warhol disleksiju, a Mucha – slikar, ilustrator, multiinstrumentalist i pisac – prekinuo je školovanje zbog – teškoća u savladavanju gradiva).
Bile smo na izložbi Velika očekivanja – prikaz djece u češkoj suvremenoj umjetnosti (DOX Centar suvremene umjetnosti) i izložbi fotografija češkog fotografa i pedagoga Pavela Diasa – Sjećanja za budućnost – prikazi susreta ljudi koji su živjeli u koncentracijskim logorima Drugog svjetskog rata (Kuća Crne Majke Božje) i iznova se uvjerile o moći umjetnosti i njezinoj ulozi kroničara i kritičkog sukreatora stvarnosti.
Posjetile smo i Botanički odsjek Prirodoslovnog fakulteta Karlovog sveučilišta u Pragu, s uređenim botaničkim vrtom, staklenikom i petrološkom zbirkom, i družile se s našom dragom učenicom Eni, na poslijediplomskom studiju u Pragu.
22. „German Language and Culture for Educators“
U razdoblju od 15. do 20. studenoga 2021. godine u sklopu provedbe projekta RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu održana je edukacija „German Language and Culture for Educators“ u Berlinu, Njemačka. U edukaciji su sudjelovale nastavnice stranih jezika Daniela Mužić, Sonja Pokupec Salković, Tatjana Kričković i Saša Jerala.
Jedna od tema stručnog usavršavanja bila je povijest Berlina i berlinskog zida, život ljudi u nekadašnjoj DDR te usporedba sa sadašnjim životom u suvremenoj Njemačkoj i Berlinu, a bilo je govora i o njemačkom školskom sustavu i tehnikama i metodama učenja s posebnim naglaskom na VARK metodu. To je multimodalna metoda koja objedinjuje vizualnu i slušnu metodu učenja, učenje pomoću čitanja i pisanja i kinestetičku metodu učenja, tj. učenje pomoću fizičkog kretanja.
Dio stručnog usavršavanja održan je na terenu na mjestima koja su važna za povijest Berlina i Njemačke, kao što su spomenik žrtvama holokausta, zgrada njemačkog parlamenta, koncentracioni logor Sachsenhausen i ulica Bernauer gdje se nalazi memorijalni centar u spomen žrtvama nekadašnjeg socijalističkog režima kao i ostaci berlinskog zida. U sklopu edukacije organizirano je i razgledavanje užeg centra grada kao i poludnevni izlet u obližnji grad Potsdam.
Edukacija je bila izvrsna prilika za usavršavanje znanja jezika, razmjenu iskustava s kolegama iz drugih zemalja, kao i neprocjenjivo iskustvo učenja o povijesnim događajima na licu mjesta.
21. „Uspješna komunikacija s gostom”
U razdoblju od 12. do 13. listopada 2021. godine u sklopu provedbe projekta RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu održana je edukacija/radionica „Uspješna komunikacija s gostom“ u Šibeniku. Radionica je održana u organizaciji Sanje Krmpotić (SAGAPE, obrt za konzalting u ugostiteljstvu), a bila je namijenjena nastavnicima ugostiteljskog posluživanja, kuharstva i ekonomske skupine predmeta. Na radionici su sudjelovale nastavnice Patricija Tomich i Zvjezdana Horvat.
U Šibeniku i dalmatinskom zaleđu upoznale su se, u autentičnim destinacijama, s dobitnicima renomiranih svjetskih i domaćih eno-gastro priznanja: restoranom Pelegrini, vinarijom Ante Sladić i konobom Vinko.
Vlasnici renomiranih ugostiteljskih objekata ispričali su svoj put od početka stvaranja turističkog proizvoda do današnjih dana kada na izuzetno profesionalan i stručan način obavljaju svoju djelatnost.
20. “Nove tehnologije, tehnike i trendovi u ugostiteljstvu: Tuna – od pripreme do prezentacije”
Od 20. do 22. rujna 2021. godine u sklopu provedbe projekta RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu održana je edukacije “Nove tehnologije, tehnike i trendovi u ugostiteljstvu: Tuna – od pripreme do prezentacije” namijenjena nastavnicima kuharstva. Edukacija je održana u Splitu, pod vodstvom ŠKMER kuharske akademije, a na njoj su sudjelovali naši nastavnici: kuharstva Milanka Poldan i nastavnik ugostiteljstva Ivan Lukić. Nastavnici su se upoznali s raw food-om i nutricionističkom vrijednošću plave ribe, tehnikama rezanja tune, izradom uravnoteženog menua na temu tune, tehnologijom obrade plave ribe (ispravnost plave ribe, pravilno rukovanje osjetljivim namirnicama i dimljenje tune), pripremom jela od tune, termičkom obradom tune, posluživanjem tune te sljubljivanjem tune i vina.
19. “Designing CLIL – Content and Language Integrated Learning”
U razdoblju od 20. rujna do 24. rujna 2021. godine u sklopu provedbe projekta RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu održana je radionica“Designing CLIL – Content and Language Integrated Learning”- Pireji u Grčkoj. U radionici su sudjelovali naši nastavnici Mirjana Čović, Alenka Kovačević, Patricija Tomić, Davor Stipić, Tanja Cvijanović Stipić.
Na stručnom usavršavanju sudionici su upoznati s CLIL-om –definicijom, temeljnim načelima, eventualnim iskustvima u radu s CLIL-om, prednostima i aktivnostima te mogućnostima razvoja vještina govorenja i slušanja, čitanja i pisanja. Metodički materijali potrebni za izvršavanje aktivnosti, kao i njihov sadržaj, usklađeni su s novim kurikularnim dokumentima u našem školstvu ( priprema nastavnoga sata, inovativne nastavne metode i aktivnosti učenika usklađene s Bloomovom taksoonomijom, načini vrednovanja učenika ( vrednovanje za učenje, kao učenje i vrednovanje naučenog), načini postavljanja pitanja prema načelu složenosti… U radionici smo pokušali osmisliti samostalnu CLIL lekciju u skladu sa zahtjevima školskoga kurukuluma. “Designing CLIL – Content and Language Integrated Learning” (“Dizajniranje CLIL -a – integrirano učenje o sadržaju i jeziku”) potiče kod učenika razvoj vještina slušanja, govorenja, čitanja,pisanja nužnih u savladavanju sadržaja svakog nastavnog predmeta. Uključivanje CLIL-a moguće je na svakom nastavnom predmetu korištenjem engleskog jezika, a da pritom nije svrha poučavanje istog, već služenje njime na razini uputa koje se odnose na zadatak te uz aktivnost i rješavanje zadatka služeći se engleskim jezikom. Strukturiranje aktivnosti CLIL lekcije prepušteno je predmetnom nastavniku, a eventualne specifičnosti engleskoga jezika nužne za jasno oblikovanje upute na engleskom prema potrebi predmetni nastavnik dogovara s nastavnikom engleskoga jezika. Također, edukacija je okupila kolege iz nekoliko europskih zemalja (Francuska, Španjolska, Latvija, Hrvatska, Grčka), što je bila vrijedna prilika za razmjenu praksi, iskustava i ideja.
18. Enogastronomska i geografska radionica – Goriška Brda
U razdoblju od 30. kolovoza do 01. rujna 2021. godine u sklopu provedbe projekta RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu održana je “Enogastronomska i geografska radionica – Goriška Brda” u Sloveniji. U radionici je sudjelovao i naš nastavnik ugostiteljskog posluživanja Ivan Lukić.
Prvi dan u Vinoteci Brda upoznali smo kako vinare s malim vinogradima okrupniti u svojevrsnu zadrugu, koja sa dovoljno velikim tehnološkim kapacitetima ima mogućnost plasirati produkt na svjetsko tržište. Degustiranjem smo upoznali različite sorte vina, te upoznali karakterističnu sortu vina Goriških Brda – Rebulu. Nakon degustacije, u Hiši Marici sljubljivali smo vina kroz različita jela u meniu odnekoliko sljedova.
Drugi dan smo posjetili Marjana Simčiča, trenutno vodećeg slovenskog vinara koji je pokupio i mnogobrojne nagrade. On je detaljno opisao svoje vinograde pokazao nam je koliko su važne njihove mikro značajke poput starosti, klime ili geološke podloge. Nadalje, pokazujući svoju „klet“ upoznao nas je sa svojim prirodnim vinima, kao što je i par godina stari merlot pokazao značajke težeg vina. Također, ukazao je i na važnost tradicije, obzirom da je on četvrta generacija obitelji koja se bavi vinogradarstvom. U restoranu Belica nastavili smo upoznavati kompatibilnost vina sa hranom kao važnog čindbenika uspjeha, a navečer smo u vinariji Kabaj Morel upoznali drugačiji pristup stvaranju vina i vođenju vinarije.
Treći dan smo posjetili Moviu, svjetski poznatu vinariju koja proizvodi vina bez filtriranja, bez enoloških intervencije te s maksimalnim poštivanjem prirode. Edukaciju smo završili s posjetom talijanskom restoranu gdje smo završili edukaciju sljubljivanje vina sa hranom.
17. Edukacija Zelena kava i prženje kave
Dana 25. i 26. kolovoza 2021. godine u sklopu provedbe projekta RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu održana je dvodnevna edukacija Hug&Puncha u Matuljima, namijenjena nastavnicima ugostiteljskog posluživanja. Na edukaciji je sudjelovao i naša nastavnik ugostiteljskog posluživanja Ivan Lukić. Tema prvog dana edukacije bio je modul “Zelena kava”, dok je modul “Prženje kave” bio tema drugog dana edukacije. Nastavnici su učili o karakteristikama moderne prerade zelene kave (proizvodnja, čišćenje ploda, gradacija, transport, skladištenje, dolazak kave u odredišno mjesto, kupovanje sirove kave, upravljanje portfeljem i drugo) te o osnovama prženja kave (pojam prženja, stupnjevi prženja, otkrivanje nedostataka, fizičke promjene kroz koje zrno prolazi tijekom prženja i drugo). Nastavnici su ovom dvodnevnom edukacijom usvojili nova znanja i tehnike koje će moći uspješno primijeniti u nastavi.
16. “Problem solving and decision making”
“Problem solving and decision making” je masterclass koji upoznaje polaznike sa strukturama, procesima i potrebnim vještinama za rješavanje problema i donošenje pravih odluka.
Tečaj se održao u organizaciji Shipcon akademije u Palermu, Italija od 12. – 16 .07.2021. a u sklopu projekta RCK Recept.
Sudjelovale su profesorice Patricija Tomich i Zvjezdana Horvat
15. Jelo i vino, načela i tehnike usklađivanja
Edukacija Hrvatskog sommelierskog kluba u sklopu projekta RCK RECEPT pod nazivom “Jelo i vino – načela i tehnike usklađivanja” naučila je naše nastavnike tajnama usklađivanja najfinijih delicija s dobrom kapljicom. Edukacija se održala u Matuljima, 14. srpnja 2021. Na edukaciji sudjelovao je naš nastavnik Ivan Lukić.
14. Studijski posjet međunarodnom centru u sektoru turizam i ugostiteljstvo – Višja strokovna šola za gostinstvo, velnes in turizem Bled
Studijski posjet 01- 03. 07.2021. je održan u okviru projekta UP.03.3.1.05.0003., RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu, a sudjelovale su profesorice Zvjezdana Horvat, Patricija Tomich i Milanka poldan.
Posjet Bledu je uključio: posjet lokalnom turističkom objektu s kojim Škola ima suradnju – primjer dobre prakse suradnje sa ustanovom u kulturi Muzej čebelarstva u Radovljici) razgledavanje školskog hotela Astoria, susret sa direktoricom školskog hotela i Međupoduzetničkog obrazovnog centra, mentorima u hotelu i studentima na praktičnoj nastavi, susret s direktorom škole, posjet turističko-informativnom u Radovljici i Bohinju s kojima Škola redovito surađuje, susret s njihovim predstavnicima – primjer dobre prakse suradnje s javnim sektorom, razgled Bleda i njegovih kulturno-povijesnih znamenitosti.
13. SENSORY: Umijeće degustiranja
U sklopu RCK RECEPT održana je radionica strukovnim nastavnicima: Sensory: Umijeće degustiranja u organizaciji Hug & Punch Coffee d.o.o. gdje se moglo čuti sve o osnovama ocjenjivanja i procjene u kušanju na praktičan i interaktivan način. Ovaj modul istražuje kako doživljavamo ono što kušamo, kako evaluirati prirodne značajke kave te kako implementirati ta znanja u poslovanje.
12. Proizvodnja, sljubljivanje, kuhanje i posluživanje piva i s pivom
U sklopu RCK RECEPT, u organizaciji Škmer Akademije, 28.06.- 30.06.2021., održana je radionica strukovnim nastavnicima: Proizvodnja, sljubljivanje, kuhanje i posluživanje piva i s pivom. U modernom ugostiteljstvu je odabir, ponuda i pravilna preporuka piva stvar prestiža, a za mnoge specijalizirane objekte i recept za put ka uspjehu, odnosno uspješan poslovni rezultat.
Posebnu pažnju zauzima “craft pokret” koji nam omogućava da korištenjem modernih tehnologija, proizvedemo ispravno pivo visoke kvalitete prilagođeno specifičnim ukusima, na temelju takvog piva planiramo menue ugostiteljskog objekta u kojem jelo sljubljujemo s pivom, pivo koristimo u pripremi jela, te izrađujemo kartu piva kao prodajni alat koji ugostiteljskom objektu može donijeti novi segment gostiju, posebice onih koji njeguju kulturu piva.
11. Moć gostoljubivosti
Podizanje kvalitete usluge i stjecanje lojalnosti gosta
Uto. 08.06.- sri. 09.06.2021.
U sklopu RCK RECEPT održana je radionica strukovnih nastavnika na temu “Moć gostoljubivosti” na kojoj su iz naše škole sudjelovale nastavnice strukovnih predmeta Zvjezdana Horvat i Patricija Tomich. Predavač je Sanja Krmpotić
Program:
Edukacija: Doživljaj gosta – kvaliteta usluge je budućnost ugostiteljstva – predavač Sanja Krmpotić
Studija slučaja (case study): Iskustvo podizanja kvalitete usluge osoblja vinarije Kozlović i učinak na doživljaj gosta – Antonella Kozlović (vlasnica vinarije) i Sanja Krmpotić
Edukacija: Kako zadržati gosta- razumijevanje, povjerenje i lojalnost gosta
Studija slučaja (case study): Kvaliteta usluge temelj i garancija dugogodišnje uspješnosti obiteljskog heritage hotela San Rocco – Teo Fernetich (vlasnik hotela)
Polaznicima dvodnevne edukacije podijeljena su Uvjerenja o uspješno završenoj edukaciji.
10. Vinogradarsko-vinarska geografija Istre
Danas, 2. lipnja 2021. održala se cjelodnevna HSK radionica s temom Vinogradarsko – vinarska geografija Istre u okviru projekta RCK RECEPT.
Ovo je treća iz serije radionica koju HSK organizira za nastavnike Ugostiteljske Škole Opatija i partnerskih škola u sklopu projekta Regionalni centar profesija u turizmu. U sklopu radionice polaznici su posjetili Vinariju Cattunar iz Nove Vasi i Vinariju Veralda iz Brtonigle.
9. “Modul 2/3 Nove tehnologije – Zero waste koncept”
U vremenu od 05. do 07. svibnja 2021. godine održana je edukacija u sklopu provedbe projekta RCK – RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu, i to drugi modul iz ciklusa edukacija predviđenih za nastavnike kuharstva u organizaciji ŠKMER kuharske akademije, pod nazivom “Nove tehnologije – Zero waste koncept”. Edukaciji je sudjelovala Milanka Poldan – stručni učitelj kuharstva.
Edukacije je obuhvatila mnoge teme: trendovi u kulinarstvu, gluten free prehrana, mariniranje kao kuharska tehnika, zero waste koncept i druge, čime su sudionici stekli nova znanja i obogatili svoje vještine.
Zero waste koncept posljednjih godina prakticira većina chefova, a reduciranje otpada u kuhinji s vremenom je preraslo u pravu gastronomsku umjetnost.
8. „NLP u nastavi“
Edukacija za nastavnike pod nazivom „NLP u nastavi“, održane 11.5.2021.
7. Degustacija vina u organizaciji Hrvatskog sommelierskog kluba
Edukacija za nastavnike Ugostiteljskog posluživanja pod nazivom Degustacija vina (teoretski i praktični dio), održana je 10.5.2021. u Rukavcu. Edukaciji je prisustvovao Ivan Lukić – nastavnik ugostiteljskog posluživanja. Kako pravilno analizirati i opisno procijeniti svojstva vina osjetilima vida, mirisa i okusa učili su nastavnici Ugostiteljskog posluživanja i kuharstva. Na radionici Hrvatskog sommelierskog kluba usavršavali su svoja znanja iz područja organoleptičke prezentacije i degustacije vina hrvatskih vinskih regija.
6. “Brewing Foundation“
5. SOMMELIER – obilježja suvremenog zanimanja – Rukavac
Sve o zanimanju sommeliera, tehnikama degustacije vina, enologiji, enogastronomiji i mnogim drugim vinskim tajnama naučili su nastavnici na edukaciji Hrvatskog sommelierskog kluba.
4. Sistematična provedba ciklusa edukacija za nastavnike kuharstva “Modul 1/3 Tehnike – Riba“
Dana 31. ožujka 2021. godine u Splitu, u organizaciji ŠKMER kuharske akademija, održana je edukacija „Modul 1/3 tehnike – Riba“, u sklopu provedbe projekta RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu, namijenjena nastavnicima kuharstva kojoj je sudjelovala Milanka Poldan – stručni učitelj kuharstva.
Nastavnici su na edukaciji usvojili nova znanja te poboljšali dosadašnje tehnike u pripremi ribljih jela.
3. „Suvremeni trendovi u posluživanju“
Dana 23. ožujka 2021. godine u Splitu, u organizaciji ŠKMER kuharske akademije, održana je edukacija „Suvremeni trendovi u posluživanju“ u sklopu projekta RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu, namijenjena nastavnicima ugostiteljskog posluživanja. Edukaciji je prisustvovao Ivan Lukić – nastavnik ugostiteljskog posluživanja.
Sudionici edukacije su se upoznali sa suvremenim trendovima u posluživanju, a osobito s pravilnim posluživanjem vina kao i pravilnim kombiniranjem uz jela. Nastavnici su edukacijom poboljšali spoznajne, psihomotoričke i socijalne vještine, kao i teorijsko i činjenično znanje.
2. „SCA Barista osnove (Barista skills foundation)“
Dana 01. ožujka 2021. godine u Matuljima, u Hug & Punch d.o.o., pod stručnim vodstvom g. Domagoja Trusića, održana je edukacija za nastavnike ugostiteljskog posluživanja kojoj je sudjelovao Ivan Lukić – nastavik ugostiteljkosg posluživanja. Na radionici su nastavnici usavršili svoja znanja iz osnova rada barista (Barista skills foundation).
1. „Uvod u kavu (Introduction to coffee)“
Dana 29. siječnja 2021. godine u edukativnom centru Speciality Coffee Association (SCA) Hug & Punch d.o.o. u Matuljima održana je prva edukacija nastavnika u sklopu projekta RCK RECEPT – Regionalni centar profesija u turizmu u kojoj je sudjelovao Ivan Lukić – nasvanik ugostiteljskog posluživanja.
Sudionici edukacije su se upoznali s razvojem kave od njezinih samih početaka pa sve do današnjeg značaja kao jedne od najprodavanije namirnice u svijetu, s uzgojem bobica kave (zelene kave), selekcijom (gradingom), prženjem i pripremom (brewingom) i mnogim drugim zanimljivostima.