Stela i Alen briljirali na ovogodišnjoj državnoj maturi

Alen matematiku (A) riješio 100%, još 4 predmeta položio odličnim uspjehom; Stela sva 3 obvezna predmeta položila odličnim uspjehom.

U srijedu, 21. srpnja 2021. godine, objavljeni su konačni rezultati državne mature. Na konferenciji za medije koja je tim povodom održana u NCVVO-u, Vinko Filipović (privremeni ravnatelj NCVVO-a) je objavio neke brojčane pokazatelje o ovogodišnjem ljetnom roku. U nastavku donosimo nekoliko podataka preuzetih iz članka objavljenog na portalu srednja.hr koji se odnosio na ovaj događaj.

Državnoj maturi u ovogodišnjem ljetnom roku pristupilo je 29.532 osoba, od čega su njih 43% gimnazijalci, a ostatak učenici strukovnih škola. Svi oni ukupno su napisali 138 tisuća ispita.

Kad se zbroje svi učenici negativno ocijenjeni s jednom ocjenom to je 3.465, s dvije negativne 1.252 i s tri negativne 347, odnosno sve zajedno 5.064 učenika ili 19,6%.

Bilo je riječi i o onim najboljima. Ukupno 118 ispita riješeno je sa 100%. Od toga se 23 ispita odnosi na matematiku na višoj (A) razini.

Ove godine možemo se pohvaliti da je između tih 118 učenika i netko iz naše srednje škole!

Prave zvijezde ovogodišnjih ispita državne mature su učenici završnog razreda opće gimnazije Stela Kučić i Alen Komadina: Stela je sve obavezne predmete položila odličnim uspjehom (engleski jezik A, hrvatski jezik A i matematika B), a Alen je postigao odličan uspjeh iz svih obaveznih i izbornih predmeta koje je prijavio (engleski jezik A, hrvatski jezik A, matematika A, informatika i fizika), pri čemu je matematiku na višoj razini (A) riješio 100% točno!

Stelu i Alena intervjuirao je g. Bojan Purić za portal Otoci.net i za Novi list (fotografije su preuzete iz njegovih članaka). Članke možete pročitati u cijelosti na ovim poveznama: članak o Steli i Alenu na Otoci.net  

Na državnoj maturi istaknuli se malološinjski maturanti Stela Kučić i Alen Komadina

 

Na kraju njihovog školovanja želimo im i mi postaviti neka pitanja.

  1. Tko je Alen, a tko Stela?
  • Alen: I sam još tražim odgovor na to pitanje, tako da ću zasad navesti nekoliko sitnica koje ne volim i nekoliko sitnica koje volim.
    • Sitnice koje ne volim: komarci, grožđice, Netflixovi filmovi, licemjerje i šarlatanstvo (svoje i tuđe)
    • Sitnice koje volim: kava i knjiga, kuhinja za vrijeme pečenja kolača, mačke, lutanje prirodom, čaj ljeti.
  • Stela: Pozdrav!! Ja sam Stela Kučić i upravo sam završila srednju školu Ambroza Haračića te krećem na Ekonomski fakultet u Rijeci. U slobodno vrijeme najviše volim uređivati svoje nokte, no trenutno nemam puno vremena jer radim sezonski posao.

 

  1. Što ćete posebno pamtiti iz razdoblja kojeg ste proveli u našoj školi?
  • Alen: Pregršt toga valjalo bi zapamtiti, a evo nekih istaknutih trenutaka (tko zna, zna): sladoled po kiši u Varaždinu, šetnja Porečom, Cacao na županijskim natjecanjima, dramske izvedbe (tuđe i naše), papirići na ispitima iz XY-predmeta, rezuckanje grmlja, gradnja čeličnih živaca.
  • Stela: Posebno ću pamtiti društvo u razredu, našu slogu i lude situacije u kojima smo se znali naći, pogotovo tokom prepisivanja.

 

  1. Sudjelovali ste na raznim natjecanjima: školskim, županijskim, državnim. Imate li neku posebnu priču o njima?
  • Alen: Priča je zapravo jednostavna: želja za pogledom izvan okvira nastave i obveza koja se svojedobno pretvorila u težnju za napretkom. Krenulo je u osnovnoj iz puke radoznalosti i dosegnulo nešto više. Glavno je to da je sve samoinicijativno i nenametnuto, bez pritisaka s treće strane i bez prevelikih očekivanja.
  • Stela: Sudjelovala sam samo na školskom i županijskom natjecanju iz hrvatskog jezika pa nemam neku posebnu priču o tome.

 

  1. Što planirate studirati? Što bi voljeli raditi u životu? Da li biste voljeli ostati na otoku i/ili u Hrvatskoj?
  • Alen: Govorim o tom FER-u već godinama i zasad ostajem pri tome. Nemam pojma koji bi to konkretni posao bio, treba mi iskustva i vremena kako bih mogao donijeti tu odluku. Definitivno bih htio otići i biti pomalo posvuda, ali „na kraju dana, u smiraju noći“ želim se vratiti tamo odakle je sve počelo.
  • Stela: Planiram studirati poslovnu ekonomiju u Rijeci. Voljela bih raditi nešto što je vezano uz financije, tj. nešto što je vezano uz ono što ću učiti na fakultetu. Voljela bih se vratiti na otok i ovdje imati prvi posao, a za dalje ćemo vidjeti.

 

  1. Koliko ste zadovoljni sa znanjem koje ste stekli u našoj školi? Smatrate li da će vam biti dovoljno za studij koji ste odabrali?
  • Alen: Kako je jedna moja profesorica bila rekla: „Znanje je moć“, a ja sam svojom moći trenutno zadovoljan. Smatram da mi je od nekih dano mnogo toga, a od nekih ponešto, što je isto nešto. Što se tiče studija, mislim da sam stekao dovoljno predznanja zahvaljujući svojim mentorima i nekima ostalima.
  • Stela: Tokom ove četiri godine naučila sam razne stvari, ali smatram da ipak nisam naučila sve potrebno za fakultet, npr. statistiku.

 

  1. Koliko je na vas utjecalo online razdoblje nastave?
  • Alen: Online-razdoblje utjecalo je negativno na „znanje“ potrebno za polaganje ispita državne mature, ali svakako je pozitivno utjecalo na mene osobno. Dalo mi je vremena stati i razmisliti o svemu, unutar škole i izvan nje, tako da mi je na kraju ipak pomoglo.
  • Stela: Bilo je pozitivnih i negativnih strana, manje učenja, ali više stresa, pogotovo na početku online škole. Kasnije je bilo bolje, ali mi je i dalje nedostajalo društvo.

 

  1. Sto biste poručili ili savjetovali budućim maturantima, kako se pripremiti za polaganje ispita dm?
  • Alen: Krenite na vrijeme, ali ne ravnajte se po drugima. Ovo je razdoblje u kojemu se morate prilagoditi isključivo sebi i svojim mogućnostima. Nekome treba više vremena, a nekome manje. Netko pamti dugoročno, a netko lako zaboravi. Važno je da spoznate što je za vas najbolje, bile to pripreme koje traju cijelu školsku godinu ili tjedan-dva nakon norijade. Uvijek ćete naići na suprotna mišljenja, pametovanja i negativne komentare, ali neka ta neznatna buka ne utječe na vaše odluke.
  • Stela: Da budem iskrena, nisam se puno pripremala za državnu maturu. Tjedan sam dana prije krenula s čitanjem skripti i rješavanjem prošlih matura. Najviše mi je pomoglo to što sam kroz sve četiri godine redovito učila i čitala lektire. Savjetujem im da se trude tokom preostalih godina srednje škole i neka se ne boje državne mature. Koliko se god sada činilo strašno, zapravo nije.

 

  1. Što biste poboljšali u našoj školi?
  • Alen: Iako je to praktički nemoguće – odnose između profesora i učenika. Neki si profesori ponekad previše dopuste i na bezobrazan način pokazuju učenicima da su „iznad“ njih. Neki su subjektivni u vezi ocjenjivanja, a neki učenike etiketiraju na temelju smjera koji pohađaju. Tako je nekome gimnazijski odjel bog bogova, a nekome snobovska skupina. Trogodišnji smjerovi nekima su zadnja rupa na sviralu, osim kada je u pitanju švedski stol. Takve etikete onda i među učenicima izazivaju distanciranje i predrasude.
  • Stela: Nemam neke velike ideje, ali dva se puta dogodilo da je nestalo grijanja u školi i smrzavali smo se. Zato bih poboljšala grijanje! 🙂

 

  1. Što biste nam još htjeli reći, a da vas nismo pitali?
  • Alen: Htio bih zahvaliti svojem razredu i razrednici na neprestanoj podršci i ohrabrivanju, svojim mentorima na uloženom vremenu, predanom radu i prenesenom znanju te svima koji su mi putem pomogli davši mi savjet, uputivši me u pravom smjeru.
  • Stela: Ništa osobito. Hvala na svemu i lijepi pozdrav!

Steli i Alenu želimo puno sreće, kako u privatnom životu, tako i u daljnjem školovanju!