Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u I. razred srednje škole

NN 39/2022 (30.3.2022.), Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u I. razred srednje škole

Ministarstvo znanosti i obrazovanja

482

Na temelju clanka 22. stavka 8. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (»Narodne novine«, broj: 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 16/12, 86/12, 94/13, 152/14, 7/17, 68/18 i 98/19), ministar znanosti i obrazovanja donosi

PRAVILNIK

O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O ELEMENTIMA I KRITERIJIMA ZA IZBOR KANDIDATA ZA UPIS U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE

Clanak 1.

U Pravilniku o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u I. razred srednje škole (»Narodne novine«, broj 49/15, 109/16 i 47/17) u clanku 3. stavak 1. mijenja se i glasi:

»(1) Kandidat koji je strani državljanin iz zemlje izvan Europskog gospodarskog prostora i Švicarske Konfederacije može se upisati u srednju školu kao redoviti ucenik bez placanja troškova školovanja ako ispunjava jedan od sljedecih uvjeta:

1. ako za to postoji medudržavni ugovor ili osoba sudjeluje u priznatom državnom ili regionalnom obrazovnom programu razmjene ucenika koje je odobrilo ministarstvo nadležno za obrazovanje ili u obrazovnom projektu koji vodi obrazovna ustanova

2. ako osoba ima odobren privremeni boravak u svrhu spajanja obitelji, privremeni boravak iz humanitarnih razloga, privremeni boravak u druge svrhe, privremeni boravak osobe s dugotrajnim boravištem u drugoj državi clanici EGP-a ili odobren stalni boravak ili dugotrajno boravište,

3. ako je roditelj ili skrbnik te osobe diplomatski predstavnik strane države u Hrvatskoj;

4. ako je takva osoba ili roditelj ili skrbnik te osobe azilant ili tražitelj medunarodne zaštite;

5. ako je takva osoba ili roditelj ili skrbnik te osobe stranac pod supsidijarnom zaštitom ili stranac pod privremenom zaštitom.«

U stavku 2. rijeci: »Europske unije« zamjenjuju se rijecima: »Europskog gospodarskog prostora i Švicarske Konfederacije«.

Clanak 2.

U clanku 5. iza stavka 1. dodaje se novi stavak 2. koji glasi:

»(2) Iznimno od stavka 1. ovoga clanka, za kandidate koji su u najmanje prethodna tri razreda polazili medunarodni program, a nastavljaju svoje obrazovanje u istom medunarodnom programu, pri upisu u I. razred srednje škole ne primjenjuju se elementi i kriteriji propisani ovom pravilnikom.«

Dosadašnji stavci 2., 3. i 4. postaju stavci 3., 4. i 5.

U dosadašnjem stavku 2. koji postaje stavak 3. rijec: »Troškove« zamjenjuje se rijecima: »Odluku o troškovima«.

U dosadašnjem stavku 3. koji postaje stavak 4. iza rijeci: »škola« dodaje se zarez i rijeci: »osim za kandidate iz stavka 2. ovoga clanka«.

U dosadašnjem stavku 4. koji postaje stavak 5. broj: »3« zamjenjuje se brojem: »4«.

Clanak 3.

Naziv poglavlja iznad clanka 6. »II. ELEMENTI VREDNOVANJA« zamjenjuje se nazivom: »II. ELEMENTI VREDNOVANJA I UTVRĐIVANJE UKUPNOGA REZULTATA KANDIDATA«.

Clanak 4.

Clanak 6. mijenja se i glasi:

»(1) Za upis u I. razred srednje škole prijavljenom kandidatu vrednuju se zajednicki, dodatan i poseban element.

(2) Ljestvica poretka kandidata utvrduje se na osnovi bodovanja zajednickoga i dodatnoga elementa vrednovanja uz dokazivanje zdravstvene sposobnosti kandidata za obavljanje poslova i radnih zadaca u odabranom zanimanju, ako je to za odabrano zanimanje potrebno.

(3) Iznimno od stavka 2. ovoga clanka, pri utvrdivanju ljestvice poretka kandidatima pripadnicima romske nacionalne manjine i kandidatima bez roditelja ili odgovarajuce roditeljske skrbi uz zajednicki i dodatni element vrednovanja boduje se i element vrednovanja sukladno clanku 21. ovoga Pravilnika.

(4) Ako dva ili više kandidata na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju isti ukupan broj bodova na temelju stavka 2. i 3. ovoga clanka, kandidati se upisuju u skladu s clancima 9., 10., 11., 12. i 14. ovoga Pravilnika.

(5) Ako dva ili više kandidata na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju isti ukupan broj bodova na temelju stavaka 2., 3. i 4. ovoga clanka upisuje se kandidat koji ostvaruje pravo na poseban element vrednovanja.

(6) Iznimno od stavka 5. ovoga clanka, ako dva ili više kandidata na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju isti ukupan broj bodova na temelju stavaka 2., 3. i 4. ovoga clanka i ostvaruju pravo na poseban element vrednovanja upisuju se svi kandidati.«

Clanak 5.

U clanku 9. stavak 1. mijenja se i glasi:

»(1) Srednje škole mogu provoditi provjere posebnih znanja iz nastavnih predmeta: Hrvatskoga jezika, Matematike, prvoga stranog jezika te nastavnih predmeta važnih za nastavak obrazovanja u pojedinim programima obrazovanja od kojih su dva propisana Popisom predmeta posebno važnih za upis, a jedan koji samostalno odreduje srednja škola od obveznih nastavnih predmeta koji se uce u osnovnoj školi.«

Stavak 2. briše se.

U stavku 3. rijeci: »obrazloženi prijedlog kojime dokazuju uvjet postavljen u stavku 2. ovoga clanka« zamjenjuju se rijecju: »zahtjev«.

U stavku 4. rijeci: »kraja prvoga polugodišta« zamjenjuju se rijecima: »31. ožujka«.

U stavku 5. broj: »5« zamjenjuje se brojem: »10«.

Stavak 7. mijenja se i glasi:

»(7) Ako dva ili više kandidata na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju isti ukupan broj bodova iz zajednicko i dodatnog elementa vrednovanja upisuje se onaj kandidat koji je ostvario veci broj bodova iz provjere posebnih znanja.«

Iza stavka 7. dodaju se stavci 8., 9. i 10. koji glase:

»(8) Ako dva ili više kandidata na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju isti ukupan broj bodova iz zajednickog i dodatnog elementa vrednovanja i imaju isti broj bodova iz provjere posebnih znanja, upisuje se onaj kandidat koji ostvaruje pravo na poseban element vrednovanja.

(9) Ako dva ili više kandidata na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju isti ukupan broj bodova iz zajednickog i dodatnog elementa vrednovanja i imaju isti broj bodova iz provjere posebnih znanja te ostvaruju pravo na poseban element vrednovanja, upisuju se svi kandidati.

(10) Kandidati s teškocama u razvoju koji imaju rješenje o primjerenome programu obrazovanja, a koji pristupaju provjeri posebnih znanja iz stavka 1. ovoga clanka, imaju pravo na prilagodbu ispitne tehnologije.

Clanak 6.

U clanku 10. stavku 1. rijeci: »crtanjem olovkom ili ugljenom te slikanjem (tempera, gvaš ili akvarel)« zamjenjuju se rijecima: »jednom od likovnih tehnika koju odreduje srednja škola«.

U stavku 2. rijeci: »,dodatnog i posebnog« zamjenjuju se rijecima: »i dodatnog«.

U stavku 3. iza rijeci: »kandidata« dodaju se rijeci: »na zadnjem mjestu ljestvice poretka«.

Iza stavka 3. dodaju se stavci 4. i 5. koji glase:

»(4) Ako dva ili više kandidata na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju isti ukupan broj bodova iz zajednickog i dodatnog elementa vrednovanja i imaju isti broj bodova iz provjere darovitosti za likovno izražavanje, upisuju se onaj kandidat koji ostvaruje pravo na poseban element vrednovanja.

(5) Ako dva ili više kandidata na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju isti ukupan broj bodova iz zajednickog i dodatnog elementa i imaju isti broj bodova iz provjere darovitosti za likovno izražavanje te ostvaruju pravo na poseban element vrednovanja upisuju se svi kandidati.«

Clanak 7.

U clanku 11. stavku 1. podstavak 1. mijenja se i glasi:

» – zajednicki i dodatni element vrednovanja;«.

U stavku 1. rijeci: »Na takav nacin moguce je steci najviše 260 bodova.« brišu se.

U stavku 3. iza rijeci: »kandidata« dodaju se rijeci: »na zadnjem mjestu ljestvice poretka«.

Iza stavka 3. dodaje se novi stavak 4. i stavak 5. koji glase:

»(4) Ako dva ili više kandidata na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju isti ukupan broj bodova iz zajednickog i dodatnog elementa vrednovanja i imaju isti broj bodova iz provjere glazbene darovitosti, upisuju se onaj kandidat koji ostvaruju pravo na poseban element vrednovanja.

(5) Ako dva ili više kandidata na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju isti ukupan broj bodova iz zajednickog i dodatnog elementa vrednovanja i imaju isti broj bodova iz provjere glazbene darovitosti te ostvaruju pravo na poseban element vrednovanja upisuju se svi kandidati.«

Dosadašnji stavak 4. postaje stavak 6.

Clanak 8.

U clanku 12. stavku 1. podstavak 1. mijenja se i glasi:

» – zajednicki i dodatni element vrednovanja;«.

U stavku 1. rijeci: »Na takav nacin moguce je steci najviše 200 bodova.« brišu se.

U stavku 3. iza rijeci: »kandidata« dodaju se rijeci: »na zadnjem mjestu ljestvice poretka«.

Iza stavka 3. dodaju se novi stavci 4. i 5. koji glase:

»(4) Ako dva ili više kandidata na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju isti ukupan broj bodova iz zajednickog i dodatnog elementa vrednovanja i imaju isti broj bodova iz provjere plesne darovitosti, upisuju se onaj kandidat koji ostvaruje pravo na poseban element vrednovanja.

(5) Ako dva ili više kandidata na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju isti ukupan broj bodova iz zajednickog i dodatnog elementa vrednovanja i imaju isti broj bodova iz provjere plesne darovitosti te ostvaruju pravo na poseban element vrednovanja upisuju se svi kandidati.«

Dosadašnji stavci 4. i 5. postaju stavci 6. i 7.

Clanak 9.

U clanku 14. stavku 2. podstavku 2. broj: »7« zamjenjuje se brojem: »5«.

U stavku 2. rijeci: »,dodatnog i posebnog« zamjenjuju se rijecima: »i dodatnog«.

Iza stavka 5. dodaju se stavci 6., 7. i 8. koji glase:

»(6) Ako dva ili više kandidata na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju isti ukupan broj bodova iz zajednicko i dodatnog elementa vrednovanja upisuje se onaj kandidat koji je ostvario veci broj bodova iz kriterija sportske uspješnosti.

(7) Ako dva ili više kandidata na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju isti ukupan broj bodova iz zajednickog i dodatnog elementa vrednovanja i imaju isti broj bodova iz kriterija sportske uspješnosti, upisuju se onaj kandidat koji ostvaruje pravo na poseban element vrednovanja.

(8) Ako dva ili više kandidata na zadnjem mjestu ljestvice poretka imaju isti ukupan broj bodova iz zajednickog i dodatnog elementa vrednovanja i imaju isti broj bodova iz kriterija sportske uspješnosti te ostvaruju pravo na poseban element vrednovanja upisuju se svi kandidati.«

Clanak 10.

Clanak 18. mijenja se i glasi:

»Kandidat ostvaruje pravo na poseban element vrednovanja ako:

– ima zdravstvene teškoce;

– živi u otežanim uvjetima obrazovanja uzrokovanim nepovoljnim ekonomskim, socijalnim te odgojnim cimbenicima.«

Clanak 11.

U clanku 19. stavak 1. mijenja se i glasi:

»(1) Kandidat sa zdravstvenim teškocama je kandidat koji je osnovno obrazovanje završio po redovitome nastavnom planu i programu, a kojem su zdravstvene teškoce mogle utjecati na postizanje rezultata tijekom prethodnog razdoblja.«.

Stavak 2. briše se.

U stavku 3. rijeci: »dodatnih bodova« zamjenjuju se rijecima: »prava na poseban element vrednovanja«.

U podstavku 1. rijec: »pet« zamjenjuje se rijecju: »šest«, a rijeci: »težim zdravstvenim teškocama i/ili dugotrajnom lijecenju koji su utjecali na postizanje rezultata tijekom prethodnog obrazovanja i/ili mu znacajno sužavaju moguci izbor programa obrazovanja i zanimanja,« zamjenjuje se rijecima: »zdravstvenim teškocama koje su mogle utjecati na postizanje rezultata tijekom prethodnog obrazovanja«.

Clanak 12.

U clanku 20. stavak 1. briše se.

U stavku 2. rijeci: »iz stavka 1.« zamjenjuju se rijecima: »uzrokovanim ekonomskim, socijalnim te odgojnim cimbenicima, a«, a podstavak 5. briše se.

U stavku 3. podstavak 5. briše se.

Clanak 13.

Naslov iznad clanka 21. »Vrednovanje uspjeha kandidata na osnovi Nacionalne strategije za ukljucivanje Roma za razdoblje od 2013. do 2020. godine«, te se dodaje naziv poglavlja: »V.a VREDNOVANJE KANDIDATA PRIPADNIKA ROMSKE NACIONALNE MANJINE I KANDIDATA BEZ RODITELJSKE SKRBI«

Clanak 14.

Clanak 21. mijenja se i glasi:

»(1) Kandidatu koji je pripadnik romske nacionalne manjine, a upisuje se na temelju Nacionalnog plana za ukljucivanje Roma za razdoblje od 2021. do 2027. godine dodaju se dva boda na broj bodova koji je utvrden tijekom postupka vrednovanja.

(2) Kandidatu koji je dijete bez roditelja ili odgovarajuce roditeljske skrbi prema zakonu koji ureduje socijalnu skrb dodaje se jedan bod na broj bodova koji je utvrden tijekom postupka vrednovanja.

(3) Za ostvarivanje dodatnih bodova iz stavka 1. ovoga clanka kandidat prilaže potvrdu o pripadnosti romskoj nacionalnoj manjini (rodni list ucenika ili rodni list jednog od roditelja/skrbnika ili izvadak iz popisa biraca za roditelja/skrbnika)

(4) Za ostvarivanje dodatnih bodova iz stavka 2. ovoga clanka kandidat prilaže potvrdu nadležnog centra za socijalnu skrb da je kandidat dijete bez roditelja ili odgovarajuce roditeljske skrbi.

(5) Neovisno o tomu ispunjava li uvjete za ostvarivanje više prava, kandidatu ce se priznati ostvarivanje iskljucivo jednoga prava od prava propisanih stavcima 1. i 2. ovoga clanka, koje je za njega najpovoljnije.«

Clanak 15.

U nazivu poglavlja iznad clanka 23. iza rijeci RAZVOJU dodaje se zarez i rijeci: »ODNOSNO TEŽIM ZDRAVSTVENIM TEŠKOCAMA«

Clanak 16.

U clanku 23. stavak 1. mijenja se i glasi:

»(1) Kandidat s teškocama u razvoju, odnosno težim zdravstvenim teškocama, a koje su utjecale na postizanje rezultata tijekom prethodnog obrazovanja i/ili mu znacajno sužavaju moguci izbor programa obrazovanja i zanimanja, je kandidat koji je osnovnu školu ili dio osnovnoškolskog obrazovanja završio prema rješenju nadležnog upravnog tijela županije, odnosno Grada Zagreba (u daljnjem tekstu: Ured) o primjerenom programu obrazovanja.

U stavku 5. podstavku 2. rijeci: »pet, a najmanje tri primjerena programa obrazovanja (strukovnoga – s oznakom programa, umjetnickoga i/ili gimnazijskoga)« zamjenjuju se rijecima: »šest, a najmanje tri srednjoškolska programa obrazovanja sukladno odredenom primjerenom programu obrazovanja u rješenju«, a rijeci: »i/ili dugotrajnom lijecenju koji su utjecali« zamjenjuje se rijecima: »koje su utjecale«.

Clanak 17.

U clanku 24. stavku 2. rijeci: »kraja prvoga polugodišta prvoga razreda« zamjenjuju se rijecima: »30. rujna tekuce školske godine«.

Clanak 18.

U clanku 26. stavku 1. rijeci: »kraja prvoga polugodišta prvoga razreda« zamjenjuju se rijecima: »30. rujna tekuce školske godine«.

U stavku 2. rijeci: »na web adresi www.minpo.hr» brišu se.

Stavci 3., 4. i 5. mijenjaju se i glase:

»(3) Ugovor o naukovanju sklapaju obrtnik ili pravna osoba koji imaju dozvolu (licenciju) za izvodenje naukovanja i kandidat (roditelj ili skrbnik kandidata), u skladu sa zakonom koji ureduje obavljanje obrta, a prilikom sklapanja ugovora kandidat donosi na uvid:

– ovjerenu presliku svjedodžbe završnoga razreda osnovnog obrazovanja;

– lijecnicku svjedodžbu medicine rada.

(4) Ugovor o naukovanju sklapa se u cetiri istovjetna primjerka od kojih po jedan pripada svakoj ugovornoj strani, nadležnoj ustanovi za strukovno obrazovanje te nadležnoj podrucnoj obrtnickoj komori.

(5) Evidenciju i verifikaciju ugovora o naukovanju vodi Hrvatska obrtnicka komora.«.

Clanak 19.

U clanku 28. stavku 1. iza rijeci: »pojedini program obrazovanja« dodaje se zarez i rijeci: »a koji se odnosi iskljucivo na zajednicki element vrednovanja«.

U stavku 2. iza rijeci: »postupka« dodaju se rijeci: »za sve kandidate, osim za kandidate iz clanka 16. ovoga Pravilnika koji imaju pravo izravnog upisa«.

Clanak 20.

Naziv poglavlja iznad clanka 29. »XI. UTVRĐIVANJE UKUPNOGA REZULTATA KANDIDATA« i clanak 29. brišu se.

Clanak 21.

U cijelom tekstu Pravilnika o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u I. razred srednje škole (»Narodne novine«, broj: 49/15, 109/16 i 47/17) iza rijeci: »roditelj« u odredenom padežu dodaju se rijeci: »/skrbnik« u odgovarajucem padežu.

Clanak 22.

Popis predmeta posebno važnih za upis iz clanka 7. stavka 4. zamjenjuje se novim Popisom predmeta posebno važnih za upis i sastavni je dio ovoga Pravilnika.

Clanak 23.

Iznimno od clanka 9. stavka 4. ovoga Pravilnika, u tekucoj školskoj godini 2021./2022. zahtjev za suglasnost za provedbu provjere posebnih znanja za upis u školsku godinu 2022./2023. srednje škole mogu dostaviti Ministarstvu najkasnije do 15. travnja 2022. godine.

Clanak 24.

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmoga dana od dana objave u »Narodnim novinama«.

Klasa: 011-02/22-01/00017

Urbroj: 533-09-22-0001

Zagreb, 28. ožujka 2022.

Ministar
prof. dr. sc. Radovan Fuchs, v. r.

POPIS PREDMETA POSEBNO VAŽNIH ZA UPIS

Obrazovni sektorStrukovno
podrucje/Program
Trajanje u
godinama
Predmet 1Predmet 2
Ekonomija, trgovina i poslovna administracija4PovijestGeografija
Elektrotehnika i racunalstvo4FizikaTehnicka kultura
Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija

Ekološki tehnicar

Geološki tehnicar

Kemijski tehnicar

4BiologijaKemija
Geologija, rudarstvo, nafta i kemijska tehnologija

Naftno-rudarski tehnicar

Rudarski tehnicar

4FizikaKemija
Graditeljstvo i geodezija4FizikaTehnicka kultura
Graficka tehnologija i audio-vizualno oblikovanje4FizikaLikovna kultura
Gimnazija

Klasicna gimnazija

Opca gimnazija

Jezicna gimnazija

4PovijestGeografija
GimnazijaKlasicna gimnazija – ucenici koji nastavljaju ucenje klasicnih jezika4Latinski jezikPovijest
GimnazijaPrirodoslovna gimnazija4BiologijaKemija
GimnazijaPrirodoslovno-matematicka gimnazija4KemijaFizika
GimnazijaUmjetnicka gimnazija4PovijestLikovna kultura
Osobne, usluge zaštite i druge usluge

Tehnicar za ocnu optiku

Tehnicar zaštite osoba i imovine

4FizikaTehnicka kultura
Osobne, usluge zaštite i druge uslugeKozmeticar4BiologijaKemija
Poljoprivreda, prehrana i veterinaAgroturisticki tehnicar4BiologijaGeografija
Poljoprivreda, prehrana i veterina

Poljoprivredni tehnicar – fitofarmaceut

Agrotehnicar

Mljekarski tehnicar

Prehrambeni tehnicar

Tehnicar nutricionist

Veterinarski tehnicar

4BiologijaKemija
Poljoprivreda, prehrana i veterinaPoljoprivredni tehnicar – vrtlar4BiologijaTehnicka kultura
Promet i logistikaRibarsko-nauticki tehnicar4BiologijaGeografija
Promet i logistika

Tehnicar cestovnog prometa

Tehnicar za logistiku i špediciju

Tehnicar za poštanske i financijske usluge

Tehnicar vuce – strojovoda

Tehnicar za željeznicki promet

4FizikaTehnicka kultura
Promet i logistika

Nauticar unutarnje plovidbe

Pomorski nauticar

4FizikaGeografija
Promet i logistika

Tehnicar unutarnjeg transporta

Tehnicar za jahte i marine

Zrakoplovni prometnik

4GeografijaTehnicka kultura
Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija4FizikaKemija
Šumarstvo, prerada i obrada drvaDrvodjeljski tehnicar – restaurator4KemijaLikovna kultura
Šumarstvo, prerada i obrada drvaDrvodjeljski tehnicar dizajner4FizikaLikovna kultura
Šumarstvo, prerada i obrada drvaMeteorološki tehnicar4BiologijaFizika
Šumarstvo, prerada i obrada drvaTehnicar zaštite prirode4BiologijaKemija
Tekstil i koža4KemijaTehnicka kultura
Turizam i ugostiteljstvo4PovijestGeografija
UmjetnostDizajner tekstila4KemijaLikovna kultura
Umjetnost – glazbena umjetnost

Glazbenik – instrument

Glazbenik – teorijski smjer

4Likovna kulturaGlazbena kultura
Umjetnost – glazbena umjetnostGraditelj i restaurator glazbala4Glazbena kulturaTehnicka kultura
Umjetnost – glazbena umjetnost

Glazbenik saksofonist popularne i jazz glazbe

Glazbenik bubnjar i udaraljkaš popularne i jazz glazbe

Glazbenik gitarist popularne i jazz glazbe

Glazbenik bas gitarist popularne i jazz glazbe

Glazbenik kontrabasist popularne i jazz glazbe

Glazbenik pjevac popularne i jazz glazbe

4Likovna kulturaGlazbena kultura
Umjetnost – likovna umjetnostLikovna umjetnost i dizajn4Likovna kulturaTehnicka kultura
Umjetnost – plesna umjetnost

Plesac klasicnog baleta

Plesac narodnih plesova

Plesac suvremenog plesa

Scenski plesac

4BiologijaTjelesna i zdravstvena kultura
Zdravstvo i socijalna skrb4 i 5BiologijaKemija